Lite smått och gott

Veckan har varit bara stökig för oss. Var så irriterad sen söndagens tramseri. Så vi valde att rida ut med grannen på måndagen och det hade så klart kommit snö så det passade perfekt. Sen regnade det igen och vart ishalka. Tränade för vår vän med dressyr men Shaman var bara irriterad och sur. Jag fick inte ens till nått kände jag. Var bara att gå hem och låta det vara. Onsdagen gick till markarbete med hoppchefen. Så klart tvärnitade Shaman så chefen kom flygandes som en kanonkula. Inte bra men sen gick det bätte. Han visade lite tempo och vi jobbade på det. Fick sitta upp och bara hitta takt och rytm igen. Så som vi gjorde tidigare. Då Shaman verkligen jobbade och vi provade rida fram och sen ta tillbaka och fram och göra mkt övergångar. Hittade känslan igen. Bra känsla. Sen på fredagen gick det åt helvete igen. Shaman lyssnade inte bara tramsade och jag fick bli riktigt förbannad igen på honom. Kändes inte alls bra.
 
Vi tänkte ju dressyrtävla på lördagen och det kändes bara skit. Inte ett dugg roligt. Tänkte att vad har förändrats, varför är han så missnöjd. Han brukar ju inte alls vara så. Så på lördagen då jag kom så tänkte jag okej nu ska jag inte bli sur utan då får vi helt enkelt stryka oss.  Han var lite sur för att han inte fick gå ut men jag borstade och fixade honom inför dressyrtävlingen. Jag masserade honom och då jag kom till bakkärran så var han stel och tyckte inte alls om det men då det släppte så slappnade han av ordentligt.
 
Red fram länge och gjorde mkt övningar som vi tränat på hemma. Så fort jag tog tygeln vart han sur och då jag satte mig ner i traven vart han än mer sur. Så jag gav honom lite halvlånga tyglar och bara koncentrerade mig att rida lätt och lägga på benen. Då vart han riktigt nöjd och så gjorde vi till bägge klasserna. Sen då han slappnade av och började spänna ställde jag mig och red framåt. Han jobbade som tidigare, vart avslappnad och mjuk. Följsam och lyhörd. Det var underbart, jag fick tillbaka min glada och possitiva häst. Vi samarbetade. Vi hade roligt även om det vart lite små missar här och där. Han var lite spänd i första klassen så jag fick försöka avleda honom men det gick bra. Vi kom tvåa!!
 
Sen var det dags för debuten L:A ojoj, han var änn finare nu och vi var mer skärpta. Lite småmissar här också men vi kom på tredje plats. Så två placeringar i dag. Underbart. Fina älskade lilla häst.
 
Åkte ut på kvällen och klappade och myste. Han hade sovit riktigt gott såg det ut som då han var helt spåning och hade spån i öronen. Han var nog trött den lille killen.
 
Avslutar med ett leende på läpparna och nu tar vi lite semester!!
 
Trevlig helg!!
 
En andra plats i dagens första klass :)
 
Trea i vår första L:A!!
Fina lilla Shaman som kämpar på :)
L:A debut för Team S.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback