Tjurskallar och surmular

Helgen har inte alls varit rolig. Shaman har varit på tvären och likaså jag. Gårdagens pass var inte alls kul, fick verkligen jobba med honom och med mig själv också. Vi hade tänkt träna programmen inför helgen men icket det. På slutet gick det hyfsat. Shaman var stökig och vägrade lyssna. Han vart sur och spände sig då jag skummpade och då spände jag mig och det vart inte alls bra. Kändes som att han inte alls släppte ner mig i sadeln.
 
Dagens hoppning gick bara åt helvete. Först gick allt jätte bra och vi fick bra språng. Provade höja och hoppade 110cm på ett räcke. Hade lite dålig galopp då jag tvekade lite men Shaman hoppade. Han hoppade så pass att han hoppade mig ur sadeln så jag flög över huvudet. Lyckades hålla fast mig och han stannade som tur var då jag lättade ur sadeln och hängde om halsen och sprattlade;)
 
Tänkte avsluta med en oxer men då sa han stopp. Han började tjura och trilskas som han gör ibland. Han hade liksom redan bestämt sig att han skulle inte hoppa den. Vi sänkte o då hoppade han. Höjde endast ett hål. Näää då tjurade han. Vart riktigt arg på honom för han tänkte hoppa men ändrade sig i sista sekund. Jävla häst kände jag. Samtidigt undrar jag var han trött, orkade han inte? Gjorde jag nått omedvetet men det kändes bra i maggropen. Kanske att jag ändå tog tillbaka för mkt. Vågade kankse inte galoppera riktigt. Jag vet inte. Vår tränare kommer i veckan så han ska rida lite och känna på honom. Då han gjorde så här. Ev att vi kollar om kiropraktikern kan komma ut och klämma till honom. Jag har så många funderingar. Samtidigt var jag inte riktigt med idag känslorna var svåra att döva. Jag hatar första avdent. En helg som för mig alltid varit så mysig men det förändrades i en handvändning för ett år sedan. Orkade inte med nått, spolade av Shaman i varmt vatten då han var så svettig och åkte sedan tillbaka och bytte täcke. Gav en morot och sa gonatt. Han ville mysa men jag orkade inte, ville inte.
 
I morgon kankse, en annan dag. Är så jäkla trött och less på allt just nu. Har inte någon som helst ork eller motivation till nått. Vill bara låsa in mig. Sälja hästen, lägga ner ridningen. Inte jobba, inte ha några måsten. 
 
Nåja nu glömmer vi den här skithelgen och tar nya tag i morgon. Då ska vi ha vilodag och bara mysa och försöka bli sams. Vi skildes tyvärr som inte helt jätte sams idag ;)
 
Hej svejs!!
 
Sekunden senare flög jag över halsen då han hoppade mig ur sadeln ;)
Skit oxern han vägrade kliva över!!!
Primadonnan kan om han bara vill ;)
Ja vad ska vi säga?? Nya tag till veckan i stället. Det kan ju inte alltid gå bra heller ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback