Dressyr och fisgrisar

Efter att ha varit med på kursen för Ted N så fick både jag och Shaman ett par dagar ledigt. Han fick vila eller prommenaddagar. Det var behövligt för oss båda. Shaman har tyvärr fått bo i sjukhagen under en veckas tid då vår hovslagare inte kunde komma ut innan. Typiskt, men nu är vinterskorna på och han får vara i sin egen hage igen.
 
Veckan har bestått av dressyrarbete och markarbete. Dressyren var lite si så där till en början men sen vart det riktigt bra och vi båda fick jobba. På markarbetet fick jag inte in känslan riktigt. Vi var med hos grannen men hon hade lagt en övning för sina elever som inte passade oss riktigt än. Shaman visste inte riktigt vad han skulle göra och jag tyckte inte det stämde så vi gav upp efter ett tag. Det blev några missförstånd mellan mig och Shaman men han försökte och jag med. Bokade in en lektion i helgen för vår ordinare tränare för att få lite hjälp i rätt riktning.
 
Igår då jag skulle rida visade Shaman tecken på att inte må helt bra. Verkade som han hade en fisgris på tvären. Han visar väldigt tydligt när han inte mår bra. Tog ut honom och han fick röra på sig men det vart inte bättre. Han fick prova jogga och det var som att det började släppa. Hällde i honom b-vitamin och varmt/ljummet vatten och lyssnade regelbundet på magen som vår veterinär lärt mig då han kan få detta lite nu och då. Han är tyvärr känslig just höst och vår då det fryser och gräset blir sämre tyvärr. Det vart bättre och bättre och till sist kom magen igång och han var mest trött men vid gott mod.  Eftersom han fick mindre mat igår kväll så var han utsvulten i morse då jag kom. Han tyckte att jag var elak och misstänker att han anmäler mig för djurskyddet;) Han fick äta och drack även vatten. Tog med vatten ut också så han har.
 
Igår fick han en ny regnrock av pappa så vi skulle ha två då den han har inte hinner torka riktigt till dagen efter så nu kan man bara byta. Så har vi gjort med vintertäckena att vi har två och bara byter om det ena blir blött.
 
Vi har föresten anmält oss till en lättare klass i hoppning på ridskolans gårdstävling nästa helg. Ska se om jag kan få vara med och döma lite också.Borde träna så gott jag kan men har varit lite lat sista tiden med läxläsningen;)
 
Ha en trevlig helg allihopa!!
 
Urk, magsjuka på g?
Raaap, lite bättre på kvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback