Hoppning

 
 
I afton fick det bli hoppning, hade bokat lektion men vår hopplärare hade jobbat natt och hade inte riktigt ork för oss ;) Så vi bokar till veckan i stället. Nåja vi lurade med grannen och körde ett bra pass. Grannen har alltid bra övningar i jackfickan så det kan egentligen inte bli annat än bra. Red fram noga och jobbade med honom, han försökte smita undan ibland men då sa jag nehepp du. Fick till det bra och jobbade med mycket av det vi gjorde på dressyrlektionen för att få honom mjuk och följsam. Red travbommar så han fick lyfta på fötterna och bromsa upp och inte bara springa över dem. Duktig gosse. Sen vart det galopphoppning. Bom galopp hinder. Han låg bra hela tiden och väntade, inte något springande som tidigare. Han bara flög över. Så fortsatte det hela träningen. Mot slutet höjde vi lite och då vart han lite ivrig och jag fick hålla i lite mer men inget problem. Han bara flög över, helt enormt. Med tanke på hur mycket besvär och oflyt vi haft är det så roligt att vi samarbetar. Jag har lärt mig att lita på honom, rida och jobba. Vi kommunicerar och samarbetar. Shaman verkar ställa upp mer nu än tidigare.  Han är så nöjd då vi hoppat, han tycker verkligen det är roligt och jag gör det med. Äntligen, jag kände mig avslappnad hela passet igenom. Är lite jobbigt att varje gång jag måste kliva av pålle och sen upp igen så tror han att jag har ramlat av och ska då stå med nosen i famnen och jag ska då andas och slappna av innan han låter mig sitta upp igen. Ganska märkligt hur han är men han har verkligen lärt sig att hur jag är och vad han kan göra.
 
Mycket klapp och beröm vart det, även under passets gång. Det är jag noga med, beröm med rösten eller en klapp på halsen. Då jobbar han mer och bättre :) Finaste lilla häst du är bäst:)
 
 
Vi flyger över hindrena tillsammans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback