Träning,träning och träning

Veckan har bestått av träning för oss. Vi började veckan med att rida slingan runt med våra vänner. Det var soligt men kyligt i luften. Tisdagen gick till att rida dressyr för vår goda vän och dressyrtränare. Han har många bra övningar och med mycket korta skrittpauser orkar båda ge järnet. Vi fick mkt beröm och fick höra att vi blivit mer samspelta och jag har bättre ridning och är mer avslappnad. Shaman jobbar bättre och kommer igång lite fortare och är inte så där tung fram och hänger i tygeln. Onsdagen gick åt att ha lite lättare markarbete inför torsdagens träning. Träningen gick riktigt bra. Bättre än jag tänkte. Vi fick mkt beröm även av vår hopptränare som kommer en gång i månaden. Även om vi bara hann vara med en gång i våras innan skadan så tyckte han att jag fått bättre sits och hållning. Jag red bättre och mer avslappnat och jag själv kände det också. Så nu hoppas jag att jag bibehåller detta även då vi börjar höja hindrena. Shaman var lite ivrig då vi började hoppa men han skötte sig riktigt bra jag är verkligen så stolt över honom. Vi hade en bra övning och som var på lagom nivå för Shaman som ännu inte är helt igång än. Jag känner att han inte är lika stark i vänster sida än men det kommer. Vi får fortsätta jobba på styrkan och kondisen för oss båda ;) Helgen kommer att bli lugn för oss. Nu väntar vi bara på att hovslagaren ska komma och byta skor så Shaman inte slår ihjäl sig, han är ju rätt bra på det ;) Han får vara i sjukhagen under tiden eller så inne och mysa på.
 
Måste planera veckans jobb för oss och se vad vi ska öva på. Ska även försöka lägga in lite tömkörning för att stärka honom ytterligare.
 
Är en gårdstävling om några veckor så ev att vi är med på den. Vet bara inte vad jag ska anmäla oss till för höjder än men vi får se vart vi är då det är dags. Hellre lite lättare innan han är helt igång.
 
Team S på träning för Ted Nätterqvist.
Undra hur länge han håller sig i sjukhagen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback