Veckoslut

Då var det helg igen då. Kändes som att det var nyss helg. Vi har tränat och vilat och myst under veckan som gått. Jag och Shaman har provat på bommövningar och tagit ett och två lättare skutt. Han vart lite snubblig första vändan men sen förstod han vad som väntade. Han var lugn och väntade och gjorde övningen riktigt bra. Jag däremot sa för mkt framåt en gång men det var bara att skärpa sig. Ingen vansinnesåkning som jag eventuellt trodde. Han var väldigt tillbaka och jag fick säga framåt lite nu och då. Han jobbade riktigt bra så jag tyckte att det var bra med en prommenad igår på hårt underlag så klart ;) Idag var planen att rida fram på en av de kortare slingorna i skogen och avsluta på banan. Jobbade skritten med att flytta honom och göra många halter och igångsättningar för att få honom att lyssna och bli uppmärksam. Travjobbade honom första varvet och sedan galoppjobb andra vändan. Tog många korta skrittpauser och det gjorde att han inte vart så där springig och tung i fronten. Han var riktigt duktig så vi avslutade och lämnade banan till en annan dag.
 
Har varit en väldigt mysig och social häst i veckan. Han har lagt nosen flera gånger i min famn och bara myst under kvällarna. Han är dock fortfarande fundersam över vart min hästsvans har tagit vägen nu då jag klippt mig kort. Han tittar och nosar och funderar och tittar lite till. Han gillar nämligen att snurra och putta runt på den och mysa ner nosen i mitt hår men nu är det som sagt bara lite kvar.
 
Helgen går till att vara ute om vädret tillåter och vi ska försöka rida ett bompass till någon av dagarna. Vår tränare från södra sverige kommer nämligen i veckan och denna gång kan vi faktiskt vara med!! Känns så himla roligt, jag längtar verkligen!!
 
Trevlig helg på er!!
 
Snart är vi på gång igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback