Dressyrnissar o hoppjärkor

Vi har vilat i helgen och gjort så lite som möjligt. Vi har skrittat ut bara för att röra på oss och få bort träningsvärk och stelhet. Det har varit riktigt fint vårväder men tyvärr lite kyligt. Jag har försökt städa i Shamans garderob men gick si så där. Tänker att jag ska slänga massor men i stället blir det tvärtom. Jag tänker att jo men det här är bra att ha och lägger in det på hyllan igen. Hade tänkt att tvätta upp lite täcken men så klart funkade inte tvättmaskinen så var bara att ta ut allt igen. Suck hade ju varit perfekt då det  var fint väder och vi inte hade något planerat.
 
Måndag gick till att rida dressyr och så klart var Shaman stel och tjurig då han inte jobbat ordentligt blir han tyvärr lätt så. Fick verkligen lirka och jobba med honom. Fick till det hyfsat men inte ett av våra bättre pass. Tisdagen gick bättre. Började med att skritta ut och sedan jobba honom inne. Försökte jobba igång honom först och sedan plocka upp honom. Det  gick riktigt bra och han dansade fram. Han verkade riktigt nöjd då vi var färdiga.
 
Onsdagen gick till hoppträning i vanlig ordning. Jag slarvade riktigt ordentligt med vägarna och Shaman fick inte de bästa förutsättningarna så det blev som det blev. Skärpte till mig på slutet och fick till det riktigt bra.  Måste verkligen träna på det!!  Vågade till och med pressa mig att hoppa lite högre som avslut på ett räcke. Trodde inte Shaman skulle hoppa men det gjorde han snäll som han är :)

Tjolahopp.

Vårkväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback