Påskhelg!!

Nu är påsken över och vi har njutit i fullo. Det har varit varmt och skönt här uppe hela helgen. Gudomligt. Vi har varit ute i stort sett från morgon till kväll. Shaman har fått vara nakenfis och jag och mamma har passat på att kratta och fixa i hagen. Solen har lyst från en klarblå himmel. Vi har ridit ute och myst. Shaman är ju faktiskt en utehäst. Han har mer driv och tryck i sig då utesäsongen kommer än inne i ridhuset då han blir loj och mer tillbaka. Tänkte ha lite markarbete på långfredagen till Shamans stora förtjusning. Han vart som förbytt. Sjövild och satsade allt han hade och sprang och hoppade allt han kunde. Jisses kunde inte hålla honom och jag fick verkligen en tillbaka blick på hur det var då jag tävlade honom på vanligt bett. Haha, han fick faktiskt gå in en stund och sedan red jag honom igen och då lugnade han sig och kunde göra övningen vi satt upp. Pigg var han. Lördagen gick till att rida dressyr. Han var lite mör så vi tog bara ett kort pass. Sen hoppade vi för vår tränare på söndag. Vi eller jag fick rejält med bakläxa. Slarvade med vägarna och det blev snett och vint så shaman kunde inte hoppa. Så igår gjorde jag en övning jag fick av en kamrat. 4 galoppsprång mellan två bockar och en bom på backen lite som vänd snett igenom. Tränade på hålla honom rak hela vägen både på böjt spår och linjen. Vi övade på att korta och länga galoppen och hur pass lyhörd han var. Det är mycket kvar att öva på men vi kom en bra bit på väg iaf.
 
Idag vilade vi och shaman var varm i en bakfot, sjukfoten så klart. Han brukar vara varm ibland och nu då det är ojämt i hagen och säkert har han sprungit så inte så mycket att göra åt. Ska se i morgon hur han är om vi får stryka träningen.
 
Sålde hans förra skydd då de var för små och idag köpte jag nya skydd, fick bli veredus Olympic som jag trånat efter hur länge som helst. Han har bak och nu fick han fram. En lite tidig födelsedagspresent.
 
Lägger in lite påskbilder och hoppas på att ni läsare haft en trevlig påskhelg!!

Tidig morgon då vi hade stalltjänst.



Nakenfisen.


Mys i solen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback