Bakslag och hemläxor

Vi har tränar och vilat och inte gjort så mycket. Vi har kämpat dressyr och jag vart lite sur på Shaman och sa åt honom då han höll på leka och inte kunde koncentrera sig på det vi gjorde utan gick och sneglade på några hinder ridskolans elever satt upp. Han vart riktigt förnärmad då jag röt åt honom och tvärstannade och hoppade upp och ner och skakade med huvudet och stampade med framhovarna i sanden på ridbanan. Hmm sa jag hoppsan då, men fortsatte sen och då skötte han sig. Vi har ridit slingan runt och njutit att det inte varit allt för varmt sista dagarna. Vi hoppade med lite vänner och Shaman fullkomligt flög över allt vi hoppade. Ribban slutade på 110 cm och han bara flög och det var en fantastisk känsla.
 
Vi red ut i skogen i går och bara njöt av kvällen, vi tog ett litet hinder på banan och Shaman bara flög över. Han sprang som en tok och hade riktigt roligt. Han fullkomligt satsade så fort han såg det lilla hoppet så jag kunde inte annat än hålla i mig och skratta åt honom där han härjade runt. Jisses, vi som skulle träna på läxan då vi skulle träna dagen efter. Men det gick ju inte allt för bra.
 
Dagens träning för herr S gick väl si så där. Jag är pedant så klart. Men nu kom faktiskt första riktiga stoppet sen Andy var här. Men jag fick bra hjälp av min tränare. Jag missbedömde en linje helt och Shaman tappade galoppen och åkte rakt in i hindret med mig hängande upp och ner. Sen mot ett räcke hann jag inte riktigt med och både jag och Shaman vart så överraskade så vi stannade vid hindret men det var inte hela världen. Vi gjorde bara om och då gick det bra. Jag lärde mig vad jag skulle tänka på och även vilken galopp jag skulle rida i nu då vi började höja. Känns som jag är mer noga med själva ridningen innan vi höjer och inte bara vill höja utan tar det långsamt. Vi hoppar det vår tränare tycker vi är redo för helt enkelt.  Det blir bra, det känns bra och bakslag får man men nu blir det inte så hårda sådana.
 
Just det Shaman har blivit riktigt nyttig, han har ätit både hallon och vindruvor i dag med god aptit. Han är en sån finsmakare och blir så nöjd då han ser mamma som kommer med diverse godsaker åt honom :)
 
Vi är ett team som samarbetar och hjälps åt och då borde det ju bli bra eller hur :)
 
Hoppas alla har haft en trevlig helg trots lite mulet och kallare väder!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback