Årets sista tävling

Då var det dags för årets sista tävling. Gårdshoppning igen. Jag och Shaman, Shaman och jag. Kan vi sätta en lika bra runda som sist. Jag var tveksam, som vanligt går det inte alltid jätte bra träningen innan. Så fort vi höjer kommer konflikterna. Oxer på en meter och lika bred. Han hoppade bra först sen stannade han och gick åt vänster. Han gjorde det så hiskeligt taskigt och bara drog tygeln ur handen och travade i väg som en ridskolehäst.Hahaha åter igen gör han narr av mig. Suck. Vart arg på honom och då vart han arg och beter sig om en kärring och kickar åt mig ;) Ingen i de att lägga till spöet då bockar han av mig. Förbaskade primadonna. Nåja han hoppade  bra sen iaf. Kanske får ta lite konflikter med honom emellanåt. Så länge det inte kommer på tävlingsbanan. Sen kommer vår månadstränare om bara några veckor och då får vi såklart hjälp av honom.
Det har kommit en mängd snö nu så nu är det full vinter här och det passar verkligen bra till vårt jullov. Vi ska bara mysa på, Shaman ska få sin årliga vintervila. Han brukar bli lite rastlös efter några dagar så han ska få jogga ute bara. Det kommer bli riktigt bra.
 
Tävlingen gick bra ännu en gång. Vi fick två riktigt bra rundor. Shaman var pigg och glad och riktigt stark i första klassen. Jag var gode nervös. Det har kunnat hålla sig bra men det var som att nervositeten slog mig i magen riktigt hårt. Så fort jag satt upp försvann det. Kände mig så trygg där jag satt och Shaman gjorde allt han kunde och lite till. Inne på banan var han riktigt glad. Jag behövde bara hålla i tygen och hålla om med benen och styra. Han bara flög över allt. Tappade honom lite i svängarna på omhoppningen men han var felfri och vi gick in på en andraplats efter första rundan. Tanken var att jag skulle rida två rundor på 90cm men vi höjde till 95 cm. Även denna runda vart bra, bättre då herr tokstolle fått springa av sig. Han hoppade runda fina språng och inte gick nära som han brukar vilja göra. Han hoppar ganska stort då han har mycket tryck i sig så jag måste öva på att hålla balansen och följa med. Därför väntar vi lite till med nästa höjning och jag är inte redo än. Fick frågan att hoppa en meter men jag vill men jag är inte redo. Jag tvekar och då är jag inte mogen för det än. På tävling ger han allt min lilla kämpe och det gör att jag blir trygg men det är som att jag rider ännu bättre då det just är tävling. Intressant.
 
Önskar alla er läsare god jul!!
 
 
 









Vi avslutar på en andraplats, två sek efter vinnaren 😜
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback