Vildhet och tjurskallar

Efter förra helgens fina rundor i hoppning sadlar vi om till dressyr då det är gårdstävling till helgen. Vi tänkte vara med och även prova en svårare klass för att se om vi har utvecklats något. Vi har flitigt tränat dressyr under veckan och fått hjälp av vår vän JJ.  Jag fick riktigt bra hjälp så Shaman verkligen fick jobba och även jag. Kul var det och träningsvärk fick vi. Så nu ska vi bara memorera programmet så det sitter.
 
Vi har idag fått hoppa i varma ridhuset som har mycket bättre underlag och jag kunde prova hoppa lite högre med Shaman. Det är så roligt och han är så pigg och glad. Dock var han väldigt pigg och stark och verkligen tyckte det var roligt idag. Nästan så det slog över lite och han vart gode stark och jag kunde inte riktigt rida fullt ut och när han gör så tar han ut sig totalt och orkar inte till resten av passet. Då blir han sur och tjurig och inget passar. Han vägrar helt enkelt hoppa. Han bara bestämmer sig för att nej det här ska han minsann inte göra. Suck och åter suck. Kände att jag vart arg på honom då han inte lyssnade, han drog mig ur sadeln flera gånger. Daskade till honom med spöet men då sparkade han och vart riktigt förbannad så var bara att pausa och sen gick det bra. Vi avslutade med ett riktigt fint språng. Han hoppade bra egentligen hela passet. Han har så mycket tryck i sig och han laddar på ganska många galoppsprång innan hindret så det gäller att bara sitta kvar och hålla i tygeln och hålla om med benen så han känner stödet. Kändes riktigt bra trots allt. Enda gången var då oxern hamnade på 120, där är jag inte riktigt redo än. Men snart :) Fördelen då man är ledig är att man kan träna på dagen i lugn och ro. Det är bra och jag kan verkligen fokusera på det jag ska. Kommer nog försöka träna på mer udda tider framöver också ;)
 
Är riktigt tråkigt väder här med regn och bara ishalka. Hade verkligen hoppas på lite snö så vi kan börja vara ute och slippa ridhuset men tji fick vi. Men vi har inte gett upp än :)
 
Hoppas alla har en bra vecka!!
 
 
Räcke
 

Gänget är ute och flyger
 

Matte och knubbe flyger lite mer
 

När matte tvekar ställer han upp och flyger!!

Trött vart han efter tre intensiva dagar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt vi kommer ha! Vi behöver inte vinna...bara vi har roligt så har vi ju vinsten :)

2014-12-13 @ 00:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback