En vanlig söndag

Hej och hå nu var det ju länge sedan jag skrev igen. Skämmes på mig!! Det händer egentligen inte direkt nått nytt hos oss känns det som och det är väl lite därför jag inte uppdaterar så ofta. Vi tränar på i dressyren och i hoppningen. Shaman är riktigt fin nu i dressyren och nu kan jag börja samla upp honom och han orkar hålla i hop sig korta stunder även då. Men det har egentligen tagit fram till nu att muskla upp honom efter skadan och all vila som kom. Han tappade egentligen inte så mkt under de där månaderna men jag såg att över ryggen och baken for det en del. Men nu är han rund och fin igen. Hmm lite fööör rund om magen känns det som haha. Men han är ändå inte den som äter tills att all mat är slut. Han äter och sen vilar han en stund och äter igen. Han börjar orka mer och mer för varje pass som går. Jag känner då han börjar bli trött och då avslutar vi eller tar skrittpaus. Han har riktigt fin nu i hoppningen bara matte som måste skärpa sig. Jag måste verkligen tänka på att ha bra vägar och inte komma snett mot hindret eller låta honom gå för långt mot hinderstödet. Mkt detaljer känner jag, sitsen skänklarna och hitta bra galopp. Att det ska vara så svårt ibland. Osäkerheten börjar ge med sig mer och mer och det känns fantastiskt. Jag har mkt kvar så klart att jobba på och speciellt tävlingsbiten. Men känner jag mig trygg på de höjder vi ligger på idag ska det lindra lite tycker jag ju. Så få se då. Målet nu är att börja ta oss upp på 1m och jobba vidare mot 110cm. Vi har tagit något enstaka hopp på den högre höjden och det har gått riktigt bra. Shaman ställer verkligen upp nu och gör jag fel så får jag veta det.  Bara göra om och göra rätt enligt honom. Primadonnan där. Men jag tycker inte han är lite tjurig som för bara någon månad sedan. Nu börjar han tycka det är roligt, han är pigg och glad och vill verkligen göra sitt bästa.
 
Valde att inte åka till grannkommunen på tävling denna helg då jag känner att vi befinner oss i ett mellanläge. Visst kan vi starta en högre klass men jag vill inte känna mig tveksam utan det ska kännas bra och då tränar jag hellre lite till. 
 
Har beställt en nackmagnet till skalman som jag ska prova på honom. Tydligen ska den göra att spänningar släpper men man ska även vara försiktig då det lätt blir att de stelnar ihop och då måste man använda magneten varje dag. Sen läste jag även att det kan fungera som smärtlindring och har de ont så kan de överanstränga sig och göra sig mer illa. Så vi testar den någon dag i veckan kanske och ser hur det fungerar.
 
Vi njuter iaf av vårvädret här uppe. Det brukar ju vara fullt med snö och ganska kallt men i stället är det isigt och runt nollstrecket varje dag. Så det är skönt men jag saknar de fina vinterdagarna när solen börjar värma och det är så där knastrande under hovarna på hästarna. Men snart är det sommar och utebanan kan användas flitigt i kvällssolen:)
 
Kram till er läsare, ha en underbar söndag!!
 
Gymnastikhoppning idag😃

Lite bättre med sitsen men mer detaljarbete😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback