Kurs och åter kurs

Team S har varit på hoppkurs för Ted N igår kväll och idag. Det har varit väldigt lärorikt för både häst och ryttare. Vi har fått hjälp att lösa dom problem vi har idag och det har blivit så bra. Jag är så himla nöjd med kursen och all hjälp vi fått. Känns så roligt att någon är så engagerad i oss trots att vi inte hoppar de stora hindrena. Jag har fått så bra ord med mig och allt är bara så himla roligt just nu. Shaman har verkligen visat sig från sin bästa sida, han har verkligen ställt upp och gett allt och lite till. Enda gångerna han inte har kunnat hoppa är då jag tabbat mig men vi gjorde om och gjorde rätt. Idag har han varit en riktig diva. Han har verkligen sett till att få som han ville. Så fort jag höll i tygen vart han arg och travade i stället för galopperade, han vägrade gå framåt så jag har fått rida på halv långa tyglar hela dagen. Då har han hoppat som bäst, vi råkade komma för långt ut i en sväng upp mot ett räcke och jag lade en volt och råkade då daska till honom med spöet. Oj vad arg han vart, sparkade rakt ut med bakbenet och pep. Jisses ursäkta, förlååååt. Inte får man ju göra så ;) Hahahaha han har verkligen attityd herr Shaman. Jisses primadonnan alltså. Men hoppa gjorde han, vi hoppade bana på 90 cm men jag kände mig lite spänd så fick inte till det först men Shaman hoppade ändå men andra gången gick det så himla mycket bättre. Tror däremot tränaren smyghöjde för då man ser filmerna så ser det ut att vara dryga metern. Vi avslutade på ett räcke och först var det på 110cm sen tyckte jag det gick så bra så han höjde lite till och vips var vi uppe på 120cm. Herregud trodde inte det var så högt. Oj så kul det var. Jag har fått så bra tips och är så redo man kan inför nästa helgs gårdstävling. Vet dock inte vad jag ska rida men får nog bli lite låga klasser då jag fortfarande måste jobba stenhårt med mina tävlingsnerver fortfarande. Men det ger bra resultat att jobba med det mentala och jag är min goda vän evigt tacksam!!
 
Nu väntar en lugn och skön helg för oss, hoppas dock att kylan ger med sig så vi kan vara ute lite.
 
Hoppas alla får en riktigt trevlig helg!!
 
Finaste Shaman!!

Han flyger över 120!!!


Hoppla


Team S är ute och flyger😃






Trött gäng efter två intensiva kursdagar. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback