Vi Vaaaaaannn!!!

Jag vet inte vad jag ska säga men det är helt otroligt. Det här hade jag aldrig kunnat tro. Vi valde att vara med på gårdstävlingen i dag och för att ha roligt och få träna banhoppning, Kändes lite si så där efter som det inte flöt helt bra i onsdags. Shaman var i vanlig ordning överlycklig över att få hoppa och tävla. Han älskar verkligen det och tänder till så fort han kommer in på banan. Han var redan på gång på framridningen och jag fick jobba för att hålla honom på banan utan att han skulle ladda på ordentligt. Inne på banan i 80 cm så var han mer vild än tam och kutade allt vad skorna bar. Fick verkligen kämpa för att få honom att lyssna och göra som vi tänkte. Kunde svänga hyfsat snävt och han var med på noterna och hoppade som aldrig förr. Jisses, var helt slut efter ritten. Shaman var inte ens andfådd. Andra klassen 90cm så var han lite lugnare. Var dock ändå stark på framridningen så han drog mig ur sadeln mot oxern o stannade, suck fick inte till det men då kom JJ till undsättning och spände kedjan lite mer o då lyssnade han och det gick bra igen. Inne på banan lugnade han sig och jag kunde rida och få en bra runda men det var samma omhoppning som i klassen innan och det märkte Shaman och då jag började rida samma som innan tände han och for iväg som ett skott och det var bara hålla i sig och styra. Han var så glad, han hade så roligt. Han hoppade mig ur sadeln flera gånger och jag fick skynda mig att räta upp mig. Tjohej. Men vi vann bägge klasserna så det kändes så himla roligt och allt slit har verkligen lönat sig. Det kunde inte bli bättre. Min fina lilla häst som verkligen gav allt idag:) Extra roligt var att min barndomskamrat och hennes son kom och hejjade på oss idag :)
 
Väntar på pris :)
Shaman väntar spänt på sitt pris..första priset igen:)

Jag, shaman och JJ


Såklart en obligatorisk selfie måste vi ju bjuda på :)

Hoppas alla har en underbar första advent!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

men grattis :D

2014-11-30 @ 14:57:29
URL: http://hmolnberg.blogg.se
Postat av: Melle

Team S!! Då ni är som bäst och samarbetar och har roligt. Ni är fantastiska och ni är sååå värda dessa segrar!!

Kram!!!

2014-11-30 @ 20:30:36
Postat av: Johanna

Vi är bäst!! :D

2014-12-13 @ 00:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback