Alla ting börjar på T

Fredagen var bara jobbig då det privata var i en svacka. Orkade knappt rida men eftersom vi skulle dressyrtävla på lördagen så kämpade vi oss igenom ett pass. Ingen av oss var direkt taggad. Pysslade på och försökte hålla tårarna tillbaka och till sist ställde sig Shaman och stirrade på mig och kom sedan fram och lade nosen mot min kind och då brast det. Så där stod vi en stund och det vart bättre. Det går verkligen inte att dölja något för honom. Han känner direkt om det är nått. Han puttade in mig i hörnet där jag ofta står då jag är ledsen och då jag stod där i dag kom han fram och lade nosen på axeln så jag fick klia honom och säga att idag är jag ju glad. Han är så himla mysig. Han fick ha en innedag idag då det krånglade med broddarna och frusit till under natten. Vi passade på att umgås lite på lunchen och mamma hade varit på morgonen.

Vi tävlade dressyr men ingen av oss var direkt peppade så det slutade med spänd häst och irriterad ryttare men vi red på godkända procent med marginal men sämre än sist vilket retar mig. Nåja bara träna vidare och komma igen.

Hopptränade med grannen och det går bättre och bättre. Vi testade höja oxern lite och det var jobbigt till en början men Shaman hoppade hur vi än kom så jag vart säkrare. Sen var det roligt igen. Räcket höjde vi då jag tycker det är bättre än oxern. Kanske för att vi kraschade oxer. Vi slutade på 110. Tänk vad roligt det är då vi hjälps åt. Råkade tabba mig lite men då tog vi om och då blev det bra. Tänk att vi kommit så här långt!! Vad underbart det är. Vi tar en sak i taget och även om vi testar höja är det långt kvar till banhoppning på högre höjd. 

Bjuder på lite bilder!!

Mitt lilla kramdjur!!

Han ser till att fördriva tiden på bästa
sätt.


Gänget på dressyrtävling.


Rosett till oss!!


Högt var det men kul har vi!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback