Kämparglöd

Shaman är inne i en period då han verkligen ger allt både i hoppningen och dressyren. Han är lite bekväm till en början men så fort han kommer igång och jobbar går allt så bra. Han är riktigt lyhörd och gör verkligen allt man ber honom om. I tisdags satt vi som vanligt och kämpade dressyr och jag tänkte mot slutet av passet att vi gör lite små galoppvolter så han får sätta sig ordentligt. Så jag gör som jag tänkt men han sätter sig verkligen och gör en äkta galopppiruett även om den inte var helt klockren så gjorde han en. Jisses vad förvånad jag vart. Vi testade en i det andra varvet också och det gick lika bra. Kisses vad han kan gossen. Han var gode trött sen och kom fram och lade nosen på min axel då jag kvällsmockade och där somnade han. Han tog förmodligen ut sig totalt lilla pållen.
Hoppningen fungerar också riktigt bra, det blir att jag får ta en o annan konflikt då han drar mig lite ur sadeln just innan hindret och då kan han ju inte hoppa när matte hänger framåt och han själv då hamnar i framåtvikt. Gör då som vi lärt hos på träningarna för Ted och det fungerar riktigt bra. Shaman kommer i gång att trampa med bakbenen och kan då hoppa nästa gång vi kommer flygandes. Igår var det dags för att träna sitsen och även ta tag i oxrarna. Det gick ganska bra. Vi fick bängla lite först men sen var det inga problem. Jag vart säkrare mot slutet och vågade galoppera på lite mer och då fick Shaman riktigt bra språng. Jag har inte riktigt lärt mig att följa med honom då de större sprången så jag flyger rakt upp då han hoppar. Men jag får lära mig mer och mer. Vi tar lite i taget. Det är ännu långt kvar innan vi kan börja hoppa bana på högre höjd men det närmar sig förhoppningsvis. Vi ska iaf testa lite bana i helgen på låg nivå för att se hur det känns :)
 
Vi ska åka på utflykt i helgen och hälsa på vår kompis C och träna lite där då de bytt underlag i vårat ridhus kan vi tyvärr inte hoppa så mycket då det är väldigt djupt där inne. På långsidorna är det bättre och där kan man hoppa men det blir ju lite enformigt att bara hoppa ett hinder på varje långsida så då blir det bra att åka iväg.
 
Är riktigt kul att rida och träna nu, har haft en svacka efter tävlingen då både jag och Shaman inte alls var på topp men nu känns det bättre. Känner att jag får valuta för det jobb jag lägger ner både i dressyren och hoppningen och det känns faktiskt riktigt bra.
 
 
Hoppas alla har en bra kväll i höstmörkret!!
 



Åhh ibland kan han verkligen reta en till max. Vart så arg så jag började skratta till sist åt hans pajasfasoner;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback