Tävlingshelg

I helgen har vi tävlat på ridskolan så det har varit så skönt att bara kunna gå över gården. Det är så skönt att kunna bara vara och sköta sitt. Det var ett spänt team som undrade hur helgen skulle bli. Det var en hit på många sätt.
Jag var så avslappnad och Shaman så taggad men lydig och lyhörd. Vi har haft så himla roligt och lärt oss massor. Jag har rättat mina missar och tagit med mig så mycket att träna vidare på. Jag vill verkligen fortsätta med det här men i min egen takt så klart. Första rundan valde vi 80 cm då det passade perfekt. Jag råkade rida honom lite lång mot ett räcke o vara och plocka i tygeln så han inte visste riktigt vad jag ville men han hoppade iaf snäll som han var. Andra klassen 90 cm kom vi lite dåligt ur sväng o fick ett stopp och sen tjurade han på en oxer där jag också red honom för lång. Men jag rättade till det dagen efter som då också var en 80 cm där han gick ännu bättre. 95 cm vart lite på gränsen för mig då jag inte vågade galoppera mot en maxad oxer i omhoppningen men mindre hand o mer ben nästa gång. Men som sagt jag har haft så himla roligt och det har Shaman också han har varit så stolt då han lämnat banan. Vi har verkligen varit ett team hela helgen och hjälpt varandra.
Tänk om det hade varit så här från början, inte massa ångest och ovilja och nervositet. Nej mitt hårda jobb med mig själv och allt runtomkring har verkligen lönat sig.
 
Lägger in lite bilder från helgen. Ska även se om jag kan få in filmerna från första klasserna iaf som var bäst :)
Lördagens 80cm, felfria. Litet missförstånd på hinder nummer 4 men han hoppade iaf :)
 
 
Söndagens 80 cm som vart liiite bättre :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback