Självkänsla och självförtroende

Efter att ha tagit tag i mitt problem än en gång så känns det som det blir bättre för varje dag. Lite i taget. Har inte hoppat något med min hoppeskuttare men testat lägga ut galoppbommar för att hitta rätt tempo. Ibland gick det för sakta och ibland för fort. Då det gick för fort fick jag hjälp av herren själv som drog på lite så jag behövde bara åka. Ibland är han väldigt hjälpsam nästan lite för mycket så det bar av emellanåt och han hoppade över bommarna på backen. Så klart med öronen spetsade och buset lysandes ur ögonen. Bra att nån är positiv i det här med mentala historien och mattes jobb med självkänslan och självförtroendet ang hoppbiten. Även mina kamrater har tagit det här på största allvar. I helgen fick jag komma och rida min goda väns ponny som hoppade så fint. Vart två hästar till efter det som hon hade på tillridning under helgerna. Jisses det var bra för osäkerheten då jag oftast blir lite feg då jag rider nya hästar. Så det var bara hoppa upp och hoppa ner och upp på nästa. De skötte sig riktigt  bra. Den ena var lite som Shaman och behövde stöd och drivas på annars stannade han och funderade ;) Riktigt nyttigt. Så det vart hela fyra hästar med min egen igår. Somnade gott efter det och lite mör är jag allt i kroppen men roligt hade jag trots att det vart lite krumsprång på de olika pållarna. Ett steg framåt :)
 
Idag vilar vi och i morgon nya tag. Vi ska se om vi ska dressyrtävla i helgen då Shaman är riktigt fin som dressyrhäst och han är så mjuk och fin då han kommer igång. Ska höra om jag får ta nått språng då vi har hoppträning då jag känner att jag börjar bli redo för det nu. Kommer förmodligen få rida lägsta klasserna nu hela året för att få ordning på mig själv vilket känns jävligt surt rent utsagt men måste verkligen hålla ordning på mig själv speciellt på tävling och inte utmana mig.
 
Hoppas alla haft en trevlig helg i höstsolen!!
 
Gårdagens övning hos kompis. 


Plaskmattan ingick dock slapp vi bada😃


Gossedjuret😃

Hoppas på ett hopp i veckan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback