Svacka

Just nu är både jag och Shaman inne i någon svacka. Vi tycker inte något är direkt kul. Vi åkte till Boden för att träningstävla. Shaman sov hela tiden vi var där, ville inte hoppa. Jag var inte nervös men vart stressad och ändrade hela min ridning och bara tryckte till honom. Bettet var för skarpt och jag kunde inte få galoppen i honom och då jag fick det kunde jag inte hålla för då gick han inte framåt. Han bjöd inte och jag vart bara sur och irriterad. Han har hoppat fint hemma sedan och jag har bytt bett och provar ett annat som han verkar väldigt nöjd med. Jag får ta att han blir lite stark då. Var till vår tränares bekant och hoppade och det gick riktigt bra till sista linjen då Shaman bara bestämde sig för att det här skulle han minsann inte hoppa. Kände hur arg jag vart och innan jag slog ihjäl honom valde jag att hoppa av. Min tränare satt upp och fick då ta konflikten och sa åt honom på skarpen. Han kollades på kliniken och är helt kärnfrisk men har haft en infektion i sig men som är utläkt så han har inga anledningar att inte jobba. Slöfock!!!
 
Kommer inte hoppa honom då han gör så där utan min tränare får sitta upp och sen kanske men går det inte att lösa så är det bara lägga ner hoppningen eller hålla den på låg nivå. Inget jag vill men jag kommer inte sälja hästen och då är det enda alternativet i dagsläget. Känns jävligt rent utsagt att han som hoppat uppe på ganska höga hjöder bara tramsar och inte ens hoppar dryga metern med mig. Känner att jag inte rider så illa eller?? Hur perfekt ska man rida? Jag vet inte?
 
Har jourthelg så vi får lite tid ifrån varandra nu och det är bra. Blir bara att ses korta stunder och han får stå uner helgen. Han är väldigt gosig och ska klia mig hela tiden så det går ju inte att vara sur på honom längre stunder ;) Men det är tråkigt att går hur bra som helst ena dagen och nästa bara tvärvägrar. Nåja vi får se, jag vet att jag själv har mycket att jobba på också just på tävlingsbiten och kommer därför endast tävla på hemmaplan denna terminen ut. Nästa år får jag se om jag ens kommer att tävla.
 
Hoppas alla har det bra ute i höstsolen!!
 
Tröttmössan vilar i höstsolen.
 




Hösten är här men solen värmer än och det är ljust en stund in på kvällen så vi kan fortfarande och kvällshoppa.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: KassandraPalma

åh, vill också rida nu!

2014-09-08 @ 16:38:45
URL: http://kasssandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback