Vi lever!!

Vi lever men vi gör inte allt för mycket väsen av oss. Shaman har fått börja skrittas och tömköras för att inte stelna till enligt doktorn. Han är pigg och glad. Han har slutat med medicinen och idag gick han lika mycket med höger och vänster bakben. Tidigare har han inte velat kliva riktigt under sig med det. Vi kollade däcken på släpet då jag i en ostimullerat ögonblick började fundera vilket lufttryck det skulle vara. Shaman är det ingen idee att fråga han stod och kollade in genom rutorna istället. Ska försöka skura ur släpet ordentligt också nån dag då ork finns. Just nu är jag bara känns det som.
 
Han var gode roligt igår då jag ställde upp honom i vanlig ordning i stallgången. Vi gjorde dom vanliga sysslorna och jag tänkte mocka. Då jag kom in efter att ha hämtat en skottkärra och grep står han och vevar med alla benen och är väldigt upprörd. Släppte in honom i boxen och så klart behövde han på dass, haha sen gick han ut och ställde sig i gången igen. 
 
Då det varit lite lugnare på jobbet har jag kunnat läsa lite olika repotage och bloggar från hästvärlden så nu är jag full av nyinspiration. Känner igen mig i vad en del skriver. Många kritiserar olika ridstilar och framför allt olika bett. Så länge man har kunskap och vet varför man använder de olika sakerna är det väl okej. Jag säger inte att jag gillar det men det är stora djur och man måste ha koll på dem för att minska olycksriskerna.  Alla kommer alltid tycka och tänka men då kan man förklara bakgrunden till varför man har dom olika sakerna. Det är värre när många ungdomar använder både graman och skarpa bett i vardagen för att hästen ska böja på nacken helt utan tanke på att de ska jobba från bakdelen och framåt. Har hellre Shaman för öppen i formen än att han ska behöva gå indragen och i hoptryckt. Han kommer för den delen aldrig kunna gå så då hans kroppsform inte är som så att han kan se ut så.
 
Ska få tillökning i Team S klanen inom kort. Jag har fått frågan av grannen om att rida deras nya ponny någon dag i veckan. Ska bli roligt och intressant då jag bara i princip ridit Shaman senaste fem åren. Lite kul med en ponny också då jag är ganska liten så blir den nog lagom till mig ;)
 
Hittade ett par ganska gulliga bilder på en blogg som jag var tvungen att fota, kalla mig barnslig men jag är en fanatiker av både gulliga bilder och mjukisdjur ;) Har faktiskt ett mjukisdjur som maskot åt Shaman som sitter i tävlingsskåpet. Hade även det till Landell min förra tävlingskompis från ridskolan, tror det var en liten giraff som hette Hildur ;)
 
Hoppas alla får en riktigt trevlig helg i vårsolen!!
 
 

Känns helt främmande att en dag går skilda vägar en dag. Han är en del av mitt liv, han bara blivit lite som min familj då jag inte har någon. Ja mamma och pappa så klart då men i övrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback