Juldagen

Igår var det julafton och vi hade det ganska lugnt och skönt fram till Shaman jagade upp oss från sofflocket. Vår utsläppare var ledig så jag fick kliva upp och åka och släppa ut honom. Åkte hem och vilade en stund till telefonen ringde. Det var grannen som vänligt meddelade att Shaman ålat sig ut ur hagen och busat runt och sedan gått in i en av de tomma hagarna. Så det var bara att kliva upp och åka ut och sätta honom tillbaka i sin hage. Suck!!

Var iaf fint ute med nysnön och jag och vår nya granne bestämde oss för uteritt eftersom det var julafton och bra temperatur. Riktigt härligt var det!!

Idag regnade det och var ishalka. Så himla tråkigt. Vi bestämde att ta ett rejält pass i varma ridhuset. Shaman var riktigt fin, jag fick kämpa med min egen sits och hållning och Shaman gjorde så gott han kunde. Känns som dressyren blir roligare och roligare och passar oss riktigt bra. Han såg så nöjd ut då vi var färdiga. Gav honom klapp och godis och sa gonatt!!

I morgon ska Shaman vara med en av dom andra hästägarna då jag jobbar så han har fått stränga förmaningar att sköta sig och mormor går ut på morgonen för att vi ska hålla kvar lite rutin för honom.

Hoppas alla har en bra julhelg!!

Härliga julafton


Vi var till miljögården och kikade på djuren


Mattes dressyrkille

Nöjd kille 😊


Pälsmuppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback