Jultider

Redan jul, vi har inte uppdaterat på flera månader ser jag. Det har egentligen inte hänt så mycket. Vi avslutade säsongen i oktober på våra hemmatävlingar med två fantastiska rundor. Andra klassen fick vi ett stopp då vi var lite oense och ett nedslag men bra runda ändå. Första klassen var vi felfria och skjutna ur en kanon. Vilket tryck det var i oss båda men det var nog sista energin för oss. Vi har varit rejält trötta både jag och Shaman. Så vi tog höstledigt i 5 veckor. Vi bara myste och promenerade. Vi har haft lite besök av vänner och Shaman har varit mycket med mormor så han är bortskämd ordentligt. Vi har börjat hitta tillbaka till ridningen igen efter att inte ha haft någon motivation. Shaman är pigg och glad. Stark och har mycket tryck i sig. Han behövde verkligen vila och återhämta sig. Vi ska ägna oss mer åt dressyren kommande tid, lite hoppning så klart men inte lika mycket som tidigare. Vi kommer så klart försöka vara ute det som går om inte snön tinar bort. Vi har fått lite nya kamrater i stallet och vår gamla granne kommer och gästar oss under julhelgen.
Vi får se hur det kommer bli med tävlingar under nästa år, jag har inte alls lust med något så kanske någon enstaka. Jag får se. Kanske tar ett år utan tävlingar och bara myser. Ägnar oss åt hobbyridning. Kommer så klart rida för mina tränare i vanlig ordning men den andra biten kanske får stå tillbaka. Sen känns det väl som jag omedvetet och medvetet avvecklar tävlingsbiten en tid framöver av olika anledningar och väljer bort hoppningen.
 
Hoppas alla får en härlig jul och nyårshelg!!
 





Shaman fick en julklapp av vår goda vän  Å 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback