Veckan som varit

Shaman har fått vara med grannarna då jag och mamma varit på minisemester i Prag. Det har gått bra och han har inte tjurat allt för mycket. Några små saker men annars har det fungerat bra. Vi har tagit det lite lugnt och trappat upp ridningen under veckan. Vi har ridit i skogen och vi har ridit dressyr och hoppat. Slingan runt har han som vanligt varit pigg och glad men inte busat eller stuckit i väg. Dressyren har också gått bra men vi fick lite hjälp av vår vän som dammade av oss rejält så vi fick verkligen kämpa. Shaman var lite tjurig och bekväm först men det fick han ändra på. Till och med matte gnällde men det hade hon inget för. Shaman gick riktigt fint och det var så roligt att rida. Mer sån här träning blir det för oss.
 
Hoppningen gick också bra, lite små stopp då jag var och micklade i tygeln och glömde bort att rida. Annars inga problem. Känner att jag fortfarande är lite rädd och nervös i hoppningen så det måste jag verkligen jobba med inför helgens träningstävling. Vi hade lite olika saker under hindrena och Shaman hoppade rakt upp och undrade vad vi lagt dit för konstigt. Tokstollen. Han är lika pigg och glad och försöker hoppa men han behöver tydliga instruktioner för uppgiften och jag måste verkligen visa vad vi ska göra. Det går framåt sakta men säkert. Vi är ganska redo för helgen iaf.
 
Hoppas alla har en bra kväll!!
 
Dressyrarbete






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback