Länge sedan

Nu var det väldigt länge sedan vi bloggade. Shaman fick godkänt av doktorn vid senaste besöket. Han hade inga muskelspänningar kvar och hon knäckte lös det sista som satt fast. Nu är han pigg och glad och full av bus. Han har börjat sprattla och småbocka av lycka då vi galopperar. Han hoppar runt och kan busa till det ordentligt. Han har aldrig visat sånt är gott humör här under våra fem år tillsammans. Han är riktigt nöjd ser man i hans ögon på kvällarna då man säger gonatt. Han har den där speciella blicken. Han är nöjd helt enkelt. Han är social och riktigt go som vanligt men lite mer go kanske. Han mår bra. Det känns riktigt bra.
 
Vi har börjat rida i alla gångarter till Shamans stora förtjusning, han fick testa hoppa lite låga små språng i veckan och först stannade han och tittade på hindret och sen på mig och sen på hindret och sen sparkade han lite med frambenet på bommen och sen vände han om och körde all in och det bar av i full fart över hindret så matte fick hålla fast sig. Han är pigg och glad och riktigt stark. Så här stark har jag inte upplevt honom tidigare. Han behöver bygga lite mer muskler ser jag så det jobbar vi på. Vi tar det lite lugnt än ett tag. Vi har ingen brådska. Nu missar vi ganska många tävlingar om inte hela säsongen då en häst fått kvarka och hela anläggningen är stängd. Så vi kommer oss ingenstans. Vet inte alls hur länge det här kommer ta, det har insjuknat fler hästar dock endast feber men man vet inte om det blir mer. Hujja hade bara velat ta Shaman därifrån, långt bort från allt och bara isolera oss och vara i fred tills allt det här är över. Jag är verkligen orolig att han ska bli sjuk.
 
Känner att jag inte har någon inspiration för ridningen eller att tävla. Allt känns bara som en vardag för oss eller för mig iaf, Shaman är glad och positiv till allt som tur är. Nu ska jag iaf lära mig att hitta min egen balans och ridning i hans luftiga och lite större gångarter. Spännande!!
 
På söndag firar vi Shaman som fyller fjortis, han ska få lite småpaket, han fick ju ett stort paket i förskott men han ska få ett teståk snart. Han kommer bli så glad då hans största nöje här i livet är att åka transport, gärna med fönster så han kan titta ut och se på omgivningen. Han skulle kunna stå där i  timmar och bara glo. Han är inte riktigt som alla andra små pållehästar :)
 
Hoppas alla får en fin helg i vårvädret!!
 
Shamans vrålåk, nu kan han åka så mycket han vill 😃
 
Fjortisungen 😃
 
 

Snutten
 

Härliga vårväder och stolliga häst 😜
 

Skutt, sur blev han då dom andra fick hoppa mer och högre 😜
 

Han ser så nöjd ut i ögonen ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback