Lycka!!

Just nu är jag i ett lyckorus. Sommaren är äntligen här och det är varmt och skönt, nästan för varmt faktiskt men man ska inte klaga. Shaman är lätt besvärad speciellt på eftermiddagarna så han får komma in tidigare. Han sover mycket på eftermiddagarna. Han har sin rutin helt enkelt. Äter lite, och går och lägger sig. Han lägger sig i spånet och snarkar högt och verkligen kopplar av. Han är nöjd och glad.
 
Han går riktigt bra i ridningen och det är så roligt. Vi har börjat hoppa med lite nya vänner då tränarna har sommarledigt och det går riktigt bra. Han hoppar allt. Någon gång då han tycker det blir för högt vill han inte och jag själv tvekar lite. Just nu ligger vi på dryga metern och det är där han är nöjd och jag känner mig trygg. Oxrarna ska jag framförallt träna på för att jag tvekar och tappar lite ridning just mot hindret. Men jag försöker ta tag i mina demoner iaf och det blir bättre, bara jag gör som jag ska hoppar Shaman. Det känns som dom här småfelen som uppstår är mitt fel oftast. Jag blir lite osäker och ger inte tydliga signaler. Han är mer positiv och försöker. Han kör på lite mer. Han vågar mer. Jag behöver bara styra. Dock känns det som jag måste vara trygg i mig själv för att han ska våga hoppa när vi höjer. Det blir bättre. Det är riktigt roligt. Vi börjar hitta tillbaka efter allt skit som varit. Jag hoppas verkligen det här kommer bli bra. Jag orkar inte börja om en gång till. Jag längtar verkligen till träningen drar igång igen, jag känner mig så peppad. Dock har jag inget sug för tävlingarna. Vi får se om det kommer tillbaka annars får det vara ett tag. Vi hinner, Allt ska vara bra innan vi ens går in i någon klass nu.
 
Jag har även en bonushäst, grannflickans ponny som jag hoppar och rider ut med någon dag i veckan.  Han är en trevlig prick men behöver lite mer kondis. Han får också vara med på våra kvällshoppningar. Det kommer bli bra, bara vi får öva på lite. Det är nyttigt för mig att även känna att jag kan rida andra hästar utan att bli allt för nervös.
Det blir bra, allt kommer bli bra tror jag det känns som det :)
 
Hoppas alla har det bra i sommarvärmen!!
 
 
 
Vi provade hoppa upp honom lite på en serie igår :)
Vi har anmält oss till en tävling i höst :)
Jag och Shaman i Älvsbyn :)
Nyvaken gosse :)
Lika nyfiken som vanligt!!
Shamans nya kompis Läppe, Dollar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback