Riktigt länge sen!!

Vi lever ;) men det har hänt ganska mycket både bra och dåliga saker så bloggen har verkligen fått stå tillbaka. Jag ska försöka uppdatera lite mer nu igen.
 
Jag vet inte om jag skrev om att vår älskade dressyrtränare som hastigt lämnade oss där i vintras i sorg och stor saknad. Jag saknar honom varje dag. Jag kan ibland komma på mig själv att jag måste bara ringa honom och berätta om dagens dressyrpass då Shaman och jag verkligen fått till allt. Men så hinner verkligheten i kapp mig. Det känns så tomt, vi skulle träna på så mycket, komma i gång, rida och prova tävla lättare dressyrklasser. Nu känns allt bara som att det är. Vi tar oss inte för något. Vi hade turen ändå att en av mina vänner som är en duktig dressyrryttare har börjat hjälpa oss ca en dag i veckan. Hon har bra tanke och resonerar ungefär som honom. Det känns bra, hon är tålmodig och håller ordning på oss. Hon svarar tålmodigt på mina tokiga frågor och tröstar mig då frustrationen blir för stor. Jag har inte orkat söka någon annan tränare då jag tycker att vi får bra hjälp av kompis och för denna dressyr är hon perfekt för oss. Vi ska försöka träna lite till och lära oss program så vi kan starta någon dressyr i höst. Det är målet. Det är faktiskt roligt då vi samarbetar och får till alla moment. Även om somliga kan vara lite tjurig ibland.
 
Hoppningen har gått bra, vi har hunnit tävla lite gårdstävling och lite större tävling med enstaka fel och felfria rundor. Vi har tränat för vår månadstränare flitigt men även börjat träna på veckan för en tjej från grannkommunen. Det är riktigt kul. Shaman vill ha det på sitt sätt för att jobba bäst. Bara acceptera helt enkelt. Vi kom igång ganska bra i vintras och planerade våra första tävlingar men så fick han magknip, han vart frisk någon månad för att sedan få det igen. Då vart han riktigt dålig. Diagnosen vart bukinfektion. Tydligen hade han fått i sig nått olämpligt och blev fort ganska dålig. Han visade lättare symtom på kolik men inte så där att han hade jätte ont eller så. Mest hängig och trött. Ville inte äta eller dricka. Men nu mår han bra igen och har fått diverse magprodukter han ska äta. Vi har fått lägga om hans kost för att det ska passa hans mage bättre. Tyvärr tappade han både orken och jag tappade lite mod i hoppningen då han vilat en tid efter sjukhistorien och vi fick inte till det. Allt vart så där jobbigt igen. Vi fick sen bra hjälp av månadstränaren, dock åkte jag i backen men det var som en vändpunkt för då fick jag verkligen ta tag i mig själv och mitt problem. Han hjälpte oss bra vidare. Det vi märkt är att Shaman inte har så bra självförtroende emellanåt i hoppningen, kan vara delvis för att jag också varit osäker. Nu då jag kan vara trygg och göra min del så kan han också fokusera och slappna av. På tävling brister det fortfarande så där hoppar vi låga klasser än. Vi kommer förmodligen göra det året ut men målet är att prova starta någon bana på metern. Vi skyndar långsamt.
 
Jag har även fått ha grannens ponny ibland för att rida ut och hoppa då ägaren inte själv vill göra detta. Det är bra för mig för då blir jag lite modigare och vågar lita på mig själv att jag kan. Så han kommer att få vara med på lite träningar framöver också.
 
Nu har vi tagit lite sommarledigt då vi båda behövt det efter våren som varit och alla träningar och tävlingar. Vi ska så snart börja smyga igång lite och ta nya steg mot hösten och vinterns aktiviteter.
Det bästa är att vår kamrat flyttat tillbaka till oss med sina två hästar och Shamans kompis står bredvid honom. Dock har han varit lite väl tjurig och sparkat sönder dörren så vi måste laga den. Suck, tänk om han kunde vara snäll och inte hålla på med sina ligistfasoner.
 
Hoppas alla har en bra och skön sommar!!
 
 
Dressyrträning :)
Fina Shaman!!
En inte allt för pigg kille :(
Börjar må bättre efter magknipet.
Vi övar flitigt :)
 
Felfria i 90 cm :)
Lite tonårsrevolt hann han med under våren också ;)
 
För att i nästa sekund hoppa som aldrig förr :)
 
 
Sommarlov!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback