Onsdagsdressyr

Igår kämpade vi dressyr, jag ville prova ett annat bett som en kamrat tipsade mig om just då han börjar tramsa. Jag red fram på vanliga tränset och bettet med gramanen. Bytte sedan till stångbett, det vart för skarpt kände jag. Han spände sig och jag kom inte ner i sadeln kändes det som. Jag fick koncentrera mig på att bara hålla stöd på tygeln. Bara hålla inte göra nått, bara rida med sits och ben. Jag ska prova bettet på Shamans eget träns då själva tränset var lite för litet så bettet kom nästan för högt upp. Men jag ska prova ett annat, med små kulor som hennes häst gillar och hon tycker inte han då blir stark. Men vi får nog allt kämpa på lite till med gramanen. Idag vet jag inte riktigt vad det blir, lite dressyr med markarbete. En sista koll inför helgens hoppkurs. Är lite blandade känslor, mycket har hänt sedan sist. Det gick sjukt dåligt på kursen och just nu har jag bara ont i magen. Men jag ska verkligen fokusera på det jag och E tränat på. Jag får säga vad vi gjort och vad vi tränat på sen sist. Sen måste jag stå på mig och inte utmana mig själv när jag blir osäker utan hoppa där jag är trygg och vågar rida. Shaman vet jag kommer göra sin del av jobbet. Jag måste våga lite fullt ut på honom för han kan och han vet vad han ska göra bara jag är med. Jag ska fixa detta, nu måste jag sluta fåna mig. Annars får det vara. Det är inte schysst mot Shaman och jag bara förstör och sätter oss i dåliga lägen. Nej nu jädrar ska jag fixa detta. Vi har kommit långt på vägen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback