Flytt, ny kostym och dressyrträning

Då var det redan torsdag och det känns som veckorna går så himla fort. Vi har en hel del roliga saker att se framemot under närmsta veckorna. Det tråkiga är att vår goda vän och hjälpreda flyttade till Göteborg igår. Känns riktigt tråkigt då hon verkligen hjälpt oss sista tiden både i vardagen med träningar och på tävling och kurser. Känns som att nu är jag själv igen. Känns som att oftast har jag någon som följer på tävling och inget mer. De kommer på morgonen och vi åker och sen åker vi hem. Nu har jag haft hjälp i vardagen, hon har sett hur vi tränat och kan på så vis hjälpa mig fullt ut på tävling. Hon är med och lyssnar då vi är på kurs och kan då påminna mig om det när vi tränar hemma. Hon hjälper mig att packa och packa upp då vi ska i väg. Det är lite det jag saknar. Samtidigt vill jag inte fråga i onödan av folk, de har sitt. Kanske det blir bättre nu då två av mina ridkamrater flyttat tillbaka till oss.
 
Vi har fått lite höstnytt, nya ridbyxor och tröja. Shaman fick faktiskt inget denna gång då han oftast får nått nytt då matte är på butiken. Han fick ha ett av sina gamla schabrak som han nästan inte använt något och sina blå dressyrlindor. Känns roligare att rida om man är lite tillfixade. Inbillar mig att det går bättre då. Lite strulig igår var han så han fick ha gramanen nästan hela passet. Tycker det känns bättre att rida och jag behöver inte tramsa med honom och bli på dåligt humör. Han jobbar trots att den oftast hänger lite löst. Känns som han skärper sig då den är på.
 
I morgon får vi besök och det ska bli spännande. Jag är nervös men samtidigt förväntansfull. Känns som det är så många tankar som springer runt. Tänk om hon tycker vi är knäppa, att jag borde ge upp och göra nått annat. Varför jag rider som jag gör, varför jag rider med lite skarpare bett. Eller så är hon bara helt jätte bra för oss. Vi får se efter i morgon.
 
Helgen blir vila för Shaman då vi har ponnytävling. Det blir arbete från morgon till kväll och jag kommer förmodligen inte orka rida så det blir bra för honom att bara gå och skrota i hagen och göra ingenting. Det kan han behöva. Vila musklerna lite och återhämta sig inför sista rycket innan vi får lite höstlov.
 
Nya kostymer :)
Shaman i sin nya grimma från mormor som hon fyndat på biltema ;)
 
Johan mutar Shaman med morötter om kvällarna :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback