Ännu en väg tillbaka

Shaman har varit pigg och glad ända sedan läkarbesöket för en tid sedan. Han har nu fått börja skritta och i helgen provade jag trava honom lite lätt. Han är fortfarande stel i muskeln och verkar ha haft ett ordentligt hematom. Förmodligen har han drattat på ändan och gjort illa sig mer än vad vi såg hos doktorn. Han får linimentbehandling varje kväll och massage och är riktigt nöjd. Han blir bättre och bättre för varje dag. I helgen red vi på vår skogsväg och det var riktigt härligt trots lite kallare väder men det var sol och vårväder. Red även ungponnyn på lördag som var tjurig som tusan men jag är tjurigare ;) Det har varit en del bockande sista dagarna och han har mycket energi så nu gäller det att underhålla honom både mentalt och kroppsligt.
Nu tycker jag det börjar vara roligt igen och inspirationen kommer sakta tillbaka. Jag kommer bara rida min egen och unghästen när jag hinner. Shaman går alltid i första hand. Har hittat många intressanta och roliga övningar som jag ritat av och ska testa med båda hästarna. Både serier och banor, olika bomövningar och markarbetesövningar. Vi kommer förmodligen att skippa marstävlingen här hemma då Shaman måste bli tryggare och hinna återhämta sig, ungponnyn måste sluta boka och få bättre kondition. Jag känner att just tävlingsbiten lockar igen men inte ännu. Det får vara vilandes lite till.
I övrigt händer det inte så mycket hos oss, det har gått och blivit kallt igen och våren är borta och vintern är tillbaka med snö och kyla. Det är ändå fina dagar trots det kalla vädret och solen visar sig så vi är alla lite piggare nu då vi är på rätt sida om vintern.
 
Han övar på selfiesar :)
Min fina pälsprins.
 
Söndagstur. Snart är vi igång igen :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback