Matte är döende

Just det, matte har ont i halsen och är förkyld på riktigt. Ni vet då karlar är sjuk då är matte ännu värre. Hon gnäller och piper och hostar. En väldigt lugn period för den som är häst och inte behöver anstränga sig allt förmycket förutom att lyssna på gnället ;) Matte med kompis skulle igår rida dressyr och försöka markarbeta men då det for runt människor på olika pälsmopeder så tappade matte humöret och valde att gå ut. Hon var sur och svor över att hon inte kunde utnyttja sin ridhustid och istället för att ställa sig och gapa i högan sky valde hon alltså att gå ut. Bra val matte, inte kasta klippblock i glashus ;) Tänk på blodtrycket. Verkar som att det blir vilodag hos oss idag, matte nyser fortfarande och hostar.  Matte är fortfarande i något slags lyckorus i sedan helgens kurs, nu ska det övas och övas. Vi får se hur länge det håller i sig.  Nåja nu då vi inte har någon träning eller tävling inbokad så känns det som vi inte behöver vara allt för seriösa med träning utan kan jobba på i egen takt. Tanken är att försöka stärka pälskillen mer i dressyren och avveckla gramanen mer och mer och få honom iaf att kunna springa fint genom lätta programmet.  Känns lite som att det är både bra med tävlingar i hoppning och dressyr i vår och mot sommaren så jag har god tid att träna. Jag hoppas att vi ska kunna  åka ut o tävla. Det känns som jag säger så varje år men det blir inte. Antingen blir vi sjuka eller så ramlar jag av och vågar inte hoppa. Nu känns det faktiskt annorlunda, jag vet att jag måste ta tag i mina fega saker och jobba med det. Jag vet mina begränsningar och kan därför sätta upp målen och förutsättningarna för vad vi ska göra. Tanken är att rida så låga klasser som möjligt på första tävlingarna så både jag och Shaman ska bli trygga och få en bra känsla och hitta det roliga igen.
Jag vet inte hur jag ska göra med gårdstävlingarna, vart gode sur förra gången då inte nått stämde. Höjden var åt helvete fel och för högt för oss. Vi tog oss runt med nöd och näppe. Det ska ju vara lätt och roligt. Vi får se vad vi hittar på helt enkelt ;)
 
Ni får hålla till godo med massa bilder från arkivet ;)
 
Dressyren fungerade förr så nu ska vi bara få ordning på oss.
Vi ska försöka ta oss ut på dressyrtävling och se vad som kan bli av det :)
En härlig sommarkväll då vår utebana gick att rida på :)
Vår debut av 110cm på vår pay and jump för ett par år sedan.
 
 
En av mina favoritbilder, han verkar så nöjd och njuter av sommaren :)
 
Han var intresserad då vi kom men för slö för att kliva upp. Vi längtar så till våren!!
 
Inte helt rättvis arbetsfördelning ;)
Lömsk häst, sekunden efter gjorde han ett rejält spratt så både jag och mamma stod på huvudet i snön.
Hoppas inte han leker bergsget detta år, han ramlade baklänges ner och fick en låsning i ryggen för två
år sedan.
 
Han fastnade i busken så matte fick komma och ta lös honom ;) Så kan det gå när man ska klia baken;)
Vår första riktiga tävling på 110cm, vi var felfria i grunden men Shaman orkade inte riktigt hela omhoppningsbanan runt men vi gjorde det och vi ska göra om det snart hoppas jag :)
 
Min älskade häst, samma kväll som han fått frakturen på det bakbenet. Han försöker avlasta så gott han kan.
 
Husarrest och inte helt nöjd :)
Nu vill vi ha sommar!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback