Usel uppdatering

Jag har verkligen inte haft ork eller tid att uppdatera. Det har egentligen inte hänt så mycket hos oss. Vi hade jullov och bara myste på och red ute och jamsade på när dagarna inte var allt för kalla under jul och nyårshelgen. Jag trimmade bara lite lätta pass dressyr och hoppning. Shaman har varit pigg och glad. Jag har börjat träna på att hålla lite högre galopptempo i hoppningen. Jag börjar släppa på mer och våga mer. Shaman hoppar glatt och är riktigt nöjd. Så klart glömmer jag av mig och är och smygbromsar i tygeln och då slår han mig på fingrarna och stannar lite snällt så då får jag göra om och göra rätt. Det går ändå framåt. Han får bra språng och hoppar mycket bättre. Han hoppar genom kroppen och det resulterar i att jag inte alla gånger är riktigt med så han hoppar mig ur sadeln speciellt då vi landar ser jag att jag åker som en liten vante. Nåja bara öva och öva.
 
Vi hade kurs i helgen för Ted N som är vår månadstränare. Lördagen var katastrof för mig mentalt. Shaman gick ändå bra och hoppade i nästan alla lägen förutom dag jag fegade ur. Vi fick backa lite och hoppa lite lägre bara för att jag skulle få ordning på mig själv. Söndagen sparkade jag mig i baken och gav allt och det gick super. Vågade omedvetet hoppa bana med blandade hinder på höjden 90-1m. Måste tänka på halvhalterna, våga rida mer med sitsen och mindre med tygeln. Inte ta i honom just innan hindret då han lyssnar så pass bra och bara öhh va ska jag stanna? Men jag känner mig väldigt motiverad igen att öva vidare. Nu ska jag bara kurera mig från förkylningen som just börjat och som alla vet så är jag ju döende ;)
 
Hoppas alla fått en bra start på det nya året!!
 
Slöfocken som har haft julledigt
Snart är vi där igen hoppas jag :)
Vi kan vara städade också ;)
 
Finaste prinsen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback