Adventstider

Redan andra advent idag. Det har vi firat med att absolut inte göra något idag. Har varit kallt idag hela -18. Brr, både häst och ryttare har frusit idag. Shaman visade det genom att stå och tjura vid staketet och hela tiden speja då jag visade mig då jag fixade åt honom. Sen då jag kom hade han plockat ner den undre plankan och lagt den så prydligt på backen som att han tänkte gå in själv. Han brukar förmodligen göra så då han rymmer. Fördelen är att han går raka vägen hem. Sparkar på dörren tills att någon öppnar och går in i sin box. Därför har vi börjat lämna boxdörren öppen åt honom. Tyvärr är det ju ingen där på dagtid förutom de på ridskolan men de är ju på andra sidan gården. Så han får väl gå dit då så får nån följa honom hem ;)
 
Har varit ute på lite shoppingrunda med grannen, vart lite julklappar åt häst och även till ryttaren. Shaman fick ett par paddar så vi kan tvätta de andra som är genom skitiga. Han fick också en ryktlåda för borstarna då ryktväskan ramlat sönder i alla sömmar och var mer trasig än hel. Då jag skulle flytta över sakerna skulle han så klart vara med och hjälpa till. Han nosade och tittade på ryktlådan och puttade försiktig och kände på alla kanter och lådor i den. Sen skrev vi hans namn också på den då några har likadanna runtomkring honom i stallet.
 
Var stallmöte idag så det vart fika och lite glögg. Var inte så mkt som togs upp. De skulle byta underlag senare i vinter så då får man väl ta lite vila då. Snark detta jädra underlag det känns som det aldrig blir bra. Kommer försöka rida i varma så gott det går men är svårt på kvällarna. Dock verkar det som att på vissa kvällar kan vi betala en liten summa för att komma o rida trots att de har lektion utan att delta själva så det är nått vi kommer att göra.
 
Vinter igen😕
Shaman med kompisen Jimmy:)
Tur att jag får hjälp att lägga allt i ordning:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback