Klubbhopning

 
Då var det dags. Taggad var jag, mer än Shaman till och med. Han tog det hela med ro till skillnad från annars då han tänder till som en galning. Han var så fin då jag red fram, avslappnad och jobbade på bra. Han hoppade jättefint över. Runda och luftiga språng. Som det ska vara, vilken skillnad!! Var nått som inte vart jätte bra då jag glömde bort att rida genom sväng;) Men han hoppade, han gjorde det han skulle och mer där till. Första klassen gick bra förutom att han fick med sig en bom då vi kom lite för fort mot ett räcke. Jag vart osäker om jag skulle ta tillbaka vilket jag borde men valde att låta honom vara för att inte störa honom. En liten förhållning hade ju varit bra;) Nåja. Han var verkligen inte så där springig och stark som han oftast är. Han låg och väntade och jag kunde rida och bara finnas där. Vilken känsla, vilken förändring till det bättre. Detta märktes tydlig i andra klassen då jag inte kunde hålla stöd för då stannade han och studsade och gick inte fram. Han tappade all galopp och tryck för jag kunde inte ge stöd så jag valde att avsluta på ett hinder och sen utgå. Fick ett fantastiskt fint språng så det kändes underbart.Tyckte inte det var rätt att börja tramsa med honom inne på tävlingsbanan med tidspress och massa folk runtomkring. Vart även jädra irriterad på en del av dem som stod på banan som inte kunde låta bli att säga gör si gör så. Jag vill inte ha hjälp jag har min tränare och han satt på läktaren. Suck!!  All tid och ridning och noggranhet har gett resultat. Nu ska vi träna vidare och betsla ner igen. Jag får kanske ta att han är lite stark då men hellre det och att han går fram och jag kan hålla stöd och rida honom. Bara jag är trygg på höjden vågar jag rida och vi kan samarbeta som ett team.
 
Fina Shaman, min underbara vän och kämpe!! Allt kommer att bli bra för oss. Jag var inte ens nervös igår utan allt var bara roligt :) Jag tror jag log hela dagen trots att det vart som det vart :)
 
Våra goda vänner var och tog kort och agerade hejarklack hela dagen så det var riktigt roligt!!
 
Kram!!Då var det dags. Taggad var jag, mer än Shaman till och med. Han tog det hela med ro till skillnad från annars då han tänder till som en galning. Han var så fin då jag red fram, avslappnad och jobbade på bra. Han hoppade jättefint över. Runda och luftiga språng. Som det ska vara, vilken skillnad!! Var nått som inte vart jätte bra då jag glömde bort att rida genom sväng;) Men han hoppade, han gjorde det han skulle och mer där till. Första klassen gick bra förutom att han fick med sig en bom då vi kom lite för fort mot ett räcke. Jag vart osäker om jag skulle ta tillbaka vilket jag borde men valde att låta honom vara för att inte störa honom. En liten förhållning hade ju varit bra;) Nåja. Han var verkligen inte så där springig och stark som han oftast är. Han låg och väntade och jag kunde rida och bara finnas där. Vilken känsla, vilken förändring till det bättre. Detta märktes tydlig i andra klassen då jag inte kunde hålla stöd för då stannade han och studsade och gick inte fram. Han tappade all galopp och tryck för jag kunde inte ge stöd så jag valde att avsluta på ett hinder och sen utgå. Fick ett fantastiskt fint språng så det kändes underbart.Tyckte inte det var rätt att börja tramsa med honom inne på tävlingsbanan med tidspress och massa folk runtomkring. Vart även jädra irriterad på en del av dem som stod på banan som inte kunde låta bli att säga gör si gör så. Jag vill inte ha hjälp jag har min tränare och han satt på läktaren. Suck!!  All tid och ridning och noggranhet har gett resultat. Nu ska vi träna vidare och betsla ner igen. Jag får kanske ta att han är lite stark då men hellre det och att han går fram och jag kan hålla stöd och rida honom. Bara jag är trygg på höjden vågar jag rida och vi kan samarbeta som ett team.
 
Fina Shaman, min underbara vän och kämpe!! Allt kommer att bli bra för oss. Jag var inte ens nervös igår utan allt var bara roligt :) Jag tror jag log hela dagen trots att det vart som det vart :)
 
Våra goda vänner var och tog kort och agerade hejarklack hela dagen så det var riktigt roligt!!
 
Kram!!
 
Rackarns bom ;)
 Hoppla;)
Undra vad jag glodde på?
 
Skrutt pausvilar
Hoho vart gick ni?
Tjohej!!
Haha oj vad hände här ;)
Team S i tubbel ;) Vi valde att tacka för oss eftersom det inte vart riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback