Kursdags

 
 
Helgen bestod av uteritt och lite hoppträning. Shaman var lite stark men annars riktigt fin. Han tyckte allt var rolig och skuttade glatt över alla hinder. Vart dressyr i veckan och vi tränade även för vår gode vän. Det var tyvärr mycket folk i ridhuset och varken jag eller shaman kunde slappna av och båda var lätt sura. Shaman vart sur så fort jag petade med spöet och sparkade. Provade sporrar men det gillade han inte alls så de åkte av. Ev att jag rider fram med dem och sen tar av dem. Han visar verkligen så tydligt då han inte gillar nått eller då han är nöjd. Han har varit väldigt gosesjuk i veckan. Vill att man ska klia på honom och han kliar tillbaka. Igår kunde jag inte hålla tillbaka skrattet då han verkligen njöt och gjorde lite roliga miner med läppen. Han är som en speciell herre den där hästen.
 
Idag är jag ledig då vi ska på kurs för Ted N igen. Jag är med båda dagarna med Shaman så det ska bli lärorikt. Jag har ett par frågor jag vill ta upp med honom som han kankse kan hjälpa oss med. Igår hade vi en dag bara i lugnets tecken och det tror jag både häst och ryttare behövde.
 
Har stalljour idag så då jag kom i morse var shaman redan vaken och stod och hägde. Han kom med mulen och la den på kinden och sen började han äta. Fixade och släppte sedan ut honom. Satte hans hö på snön. Han vill ha det så då han kan ta snö och en tugga hö. Han är inte så förtjust i hölådan nu då han inte har vatten att doppa. Han ska ha blöt mat, gärna doppa och plaska i hinken.
 
Snart dags att bege sig, måste putsa av utrustningen och putsa stövlarna. Längtar!!
 
Kram Team S!!
 
Gosetroll :)
Undra vem som vart tröttast i morse, han eller jag ;)
Hoppla
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kolla här :) http://www.showjumper.se/?p=10519

2013-11-14 @ 12:41:05
URL: http://www.showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback