Onsdagskväll

 
 
Helgen gick till att vila, både häst och ryttare behövde det. Vi hade lite markarbete på söndagsmorgonen där jag provade olika bett utan vidare framgång. Det märks så tydligt då Shaman inte är nöjd, han fick vara inne till vi skulle rida och skulle så klart ut. Han var sur och drog och puttade i allt. Fick verkligen säga åt honom på skarpen. Han tyckte inte alls om att jag ändrade i hans livsmönster. Han är inte jätte förtjust då jag gör så men ibland måste man.
 
Måndag och tisdag red jag dressyr, tisdag för vår vän. Jisses vilka pass. Shaman fullkomligt flög fram och igår var nog ett av de absolut bästa under alla de här åren med honom. Har ju haft honom nu i 3,5år. Känns så nyss som han kom till oss. Vår fina lilla kille!!
 
Idag provade jag vårt enringspesoa men med ett pelhamdelta. Det funkade riktigt bra. Det var kanon rent utsagt men jag får akta för gränsen är hårfin att det kan bli för skarpt om jag håller för mkt och inte lägger på benen. Vart lite så ur sväng mot en oxer så han stannade så bommarna flög. Han såg så skamsen ut då jag klev av och satte upp dem igen. Oftast då jag måste hoppa av ser han så där skamsen ut som att jag åkt i backen och då kommer han och lägger nosen i famnen och myser en stund. Men idag kändes det som han hade galoppen kvar och jag kunde hålla. Ska se vad vår hopptränare säger om det. Dagens övning bestod av att försöka få Shaman att hoppa mitt på hindret i vänster varvet då han gärna vill på trycka åt höger just några meter innan. Så vi la små kryss som vi jobbade på. Avslutade med liten bana på ca 90-95. Fick bra språng idag tyckte jag. Duktig pålle.
 
Måste försöka rida ut i helgen då det är ljust så vi får komma bort från ridhuset. Det är bara is och regn här senaste dagarna så det är inte så kul. Har varit i valet och kvalet om jag ska låta skrutt vara inne men han är ju broddad. Verkar bli storm i natt så få se om det fortsätter i morgon.
 
Vi tänkte ju föresten vara med nästa vecka på ridskolans dressyrtävling så få se om jag tagit mig vatten över huvudet så att säga men det hade varit roligt att få någon annans åsikter och vad vi ska tänka på :)
 
Kram!!
 
500 kg kärlek!!
 
Och så klart fick jag veta då jag gjorde fel ;) Stopp sa han, gör om gör rätt matte!!
När vi sammarbetade då flög vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback