Snö och snöblask

Veckan har bestått av snöande. Underbart med lite vitt och ljust men säg den lycka som varar för evigt. Kom regn under natten till idag och idag har det bara varit snöblask. Shaman lyckades trampa på sin sko så den såg ut som en banan och han hade i princip slagsida så fort han stod på golvet. Ringde vår andra hovslagare som vi haft nu då vår ordinarie inte är i tjänst. Så hon kom ut och ordnade det med kort varsel. Det kallar jag verkligen service.
 
Tidigare i veckan red vi dressyr för vår tränare och det gick riktigt bra. Fick jobba mycket med galoppfattningar och halvhalter. Shaman gick så fint som det bara gick. Han dansade fram och jobbade på riktigt bra. Han var lite motsträvig först och kom inte igång riktigt så fick jobba med honom. Gjorde skolor och behövde bara flytta vikten lite och han gjorde allt han skulle. Helt underbar känsla. Duktiga lilla häst!!
 
Vart hoppträning också för vår veckotränare. Fick prova lite annat denna gång. Eftersom jag lätt blir lite spänd och inte riktigt kan slappna av så fick jag stå i lätt sits och jobba med Shamans galopp och då jag hade honom där han skulle jag sätta mig och då kunde han hoppa mer avslappnat och mer med ryggen. Det funkade. Han bara flög över, han fick bra språng och jag kunde inte vara där och störa honom. Ett riktigt bra pass även där.
 
Han har fått vila och prommenera efter att jag ridit två dagar. Ska se om det blir bättre, han verkar vara lite less redan nu på ridhuset tyvärr. Blir så mörkt tidigt nu och jag slutar senare nu på nya jobbet och vill gärna inte rida ut. Men så fort snön kommer så kan jag rida efter vägen där det är belyst. Det blir bra och Shaman blir kanske gladare. I morgon ska vi försöka att ta oss ut iaf.
 
Trevlig helg!!
 
Shaman flyger;)
 
Helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback