Veckan som var

Vi har gjort lite av varje under veckan. Ridit dressyr i ridhuset men då de bytt underlag har det inte alls varit bra. Väldigt djupt i mitten och hårt på kanterna. Har fått bli korta stunder och mest ridning efter fyrkantspåret. Vill inte nöta för mycket så han får skador just pga underlaget. Så klart man måste rida ut det men jag utsätter inte min häst för skaderisk. Då får man lösa det på annat vis. Vi har varit ute det som gått. Det frös på tyvärr i slutet på veckan så då fick vi tyvärr vara inne. Vi hoppade för vår tränare i mitten på veckan och Shaman vart lite stark men jag försökte ändå behålla ridningen och inte börja dra utan jobba vidare. Är mkt kvar men det kommer. Han är overhört lyhörd nu så fort jag tar i honom stannar han i princip vilket är bra men inte alltid för ibland vill jag ju bara att han ska vänta. Det är förmodligen allt dressyrarbete vi jobbat med. Men det har gett resultat. Han är så fin nu och det är roligt.
 
Vi tog en kvällsprommenad med grannen och gick och tittade på fåren och Shaman glodde så klart ogenerat på dem och de bräkte och han stirrade storögt. Han är så rolig men han är inte rädd utan mer nyfiken. Valde prommis för att det kan vara skönt för honom att slippa sadeln nån dag i veckan också och jag fick en prommenad jag med.
 
I helgen blir det att klubbtävla för första gången sedan skadan så få se hur det går :)
 
Kram!!
 
 
Hihi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback