Ny vecka

Helgen gick till att arbeta som en tok på ponnytävlingarna. Guud så sugen jag vart på tävla då jag såg alla fina tävlingshinder:) nåja snart dags för lättare hopp för Shaman. Jobbade dressyr både lördag och söndag men oj så fin han var. Jobbade riktigt bra samtidigt som han var lyhörd och framåt. Toppen!! Eftersom han fått gå två dagar inne så vart det skogen  och avslut på utebanan både igår och idag. Upplever att han stundvis blir mer springig och tung i handen och samtidigt tappar drivningen bak. Misstänker starkt att det är för att han inte har styrka och kondition än. Försöker lägga in mkt små skrittpauser så han får andas. Vart lite sur då han idag inte ville lyssna utan bara spände vid samma ställe och hoppade runt på ridbanan så röt till åt honom och försökte jobba honom vid den platsen. Vart lite bättre men nåja han jobbade på riktigt bra stundvis. Gick hem och myste och åt päron:) Shaman får lite frukt av en kvinna på mitt jobb lite nu och då så det är gulligt att hon tänker på honom och inte slänger frukten:)
 
Har skrittat stallvägen och en bit bort på asfalt då Shaman varit mer gallig och det vart faktiskt bättre. Dränkte honom med liniment nu då han jobbat mkt:)
 
 
I morgon ska vi testa lite jobb över bommar för första gången vilket ska bli riktigt roligt :)
 
Kram!!
 
Min fina kille i dressyrkostymen:)
Skritt efter stallvägen:)
Klättrade lite på en kulle vi har vid stallet. Fin utsikt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback