Tävlingsdags

I helgen var det dags för gårdstävling för oss. Första klassen gick riktigt bra. Shaman var så fin både på framridningen och på banan. Så vill jag ha honom som han var där. Inte stark och springig utan lyhörd och samarbetsvillig. Jag var nervös då jag inte alls gillar att tävla hemma. Känns som pressen på något vis ökar.  Bättre borta där ingen vet vem man är.  Andra klassen fick jag ett helt fantastiskt språng på räcket. Sen mot oxern vågade jag inte galoppera utan satt och backade honom i stället för att lätta av och låta honom bara göra sitt jobb. Shaman vart sur och inget funkade. Fick ett hyfsat språng där. Inne på banan var det samma sak så jag valde att utgå och sedan hoppa första hindret och gå hem. Är ingen ide att ens försöka fortsätta då jag blir feg o Shaman sur. Vi ska öva mer på metersbanorna nu eller iaf matte. Vi vann iaf första runda på 90 cm så det kändes roligt, vi var enda felfria ekipaget. 
 
Idag vart det en skritt tur med grannarna slingan runt i det fina höstvädret. Man känner att hösten är här då det är kyligare i luften men solen ändå värmer och det regnar mycket på kvällarna och nätterna.  Shaman har fått luddig päls och börjar likna en liten dunboll. Men han verkar inte frysa. Han har börjat ta sig vissa friheter igen och smyger ut och norpar hö av grannen och då man säger åt honom ser han så rolig ut och backar in i sin box igen. Idag fick han lite vindruvor och han är totalt förtjust i dem.  Man ser verkligen att han smaskar länge och väl på de saker som han verkligen gillar. Han är verkligen en finsmakare min lilla pålle.
 
Hoppas alla har haft en trevlig helg!!
 
Det gäller att komma till samma ridning på nästa nivå också :)

Finaste pållen som vunnit :)

Kvällsprommis
Ännu en till samlingen, funderar  verkligen vad jag ska göra med dem. Vill inte hänga dem på väggen det
är jag för gammal för känns det som. Har ni något förslag? Vad gör ni med era?
 

Kommentarer
Postat av: NICOLE VAATTOVAARA

Härligt Sara!!! VI är alla vinnare på våra egna nivåer =) KRAM

2014-09-05 @ 23:33:44
URL: http://watto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback