Årets första tävling

I helgen var det dags för årets första tävling. Kändes ändå helt okej innan men sen satte nervositeten in. Inte så där som det har var varit men lite mer åt det spända hållet. Fick inga bra språng på framhoppningen och jag kom inte ner i sadeln och kunde jobba. Shaman var taggad och även han lite spänd. Fick hyfsade språng på 90cm men så klart dumtjurade han och stannade och jag kom som sagt inte till ridning. Andra rundan som man då fick rida om man ville gick bättre bara ett stopp på sista. Var gode sur på mig själv men även på Shaman som tramsar. Suck!! Valde att efteranmäla mig till söndagens 95 cm klass. Kände direkt att Shaman var mer som han skulle och han var med mig hela tiden. Vi samarbetade och det räckte ända fram till en andra plats. Kändes som det gick fort men egentligen inte. Galopp med tryck men ändå inte okontrollerat. Så som jag vill och måste träna för att våga ha det tempot.  Kändes riktigt bra måste jag säga och vi behövde båda det efter lördagens flopp. Bjuder på lite bilder vi fick av en av stalltjejerna som är riktigt duktig på att fotografera:)
 
 
 
 
 
Andra plats för oss, fick rosett,plackett och schampoo och balsam så nu kan vi tvätta oss ;)

Stolta pristagare:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback