Där kom det

Japp bakslaget som jag väntat på. Jag trodde det skulle bli värre än det var men i stället skrattade vi gott och jag tror Shaman garvade lika mycket han. Vi red lite dressyr och jobbade då en av ryttarna från grannstallet skulle hoppa så vi passade på att ta några låga språng. Idag var modet emot mig trots minimal nivå så jag fick koncentrera mig ordentligt. Shaman hade så klart roligt i vanlig ordning. Han sprang och då blir jag så klart lite mer osäker att han ska stanna och tappar då fokus. Jag försökte hålla mig till planen o han skuttade glatt över hindren. Råkade hålla i tygeln och bara åka med och han bara stopp och belägg matte. Han som bara saktade in i slowmotion. Hmm så kan det gå. Sen fick grannen prova hoppa lite och så klart skulle Shaman protestera och då jag vände ryggen till tog han chansen och försökte bocka av henne. Sen sprang han o hoppade som en idiot. Hmm ja suck så kan det vara.  Nåja nu sparar vi oss till söndagens träning.
 
Verkar bli träningstävling och tävling samma vecka. Jag o knattefröken funderade på om hon skulle få rida en klass i Boden där DM:et för juniorer går. Känns konstigt att låta någon annan tävla honom men jag tror det är nyttigt för honom och hon är duktig också. Så vi ska fundera lite på det.
 
Åkte ut på lunchen idag och bara myste på min lilla pälsgris. Fick sånt enormt sug efter honom idag så var tvungen att åka ut och mysa på honom. Han fick inviga sitt flugtäcke men vart ändå varm av det. Hmm suck. Insekterna biter honom trots insektsmedel. Blir tokig snart på dem. Tips??
 
Funderar på vad jag ska göra med Shamans alla prisrosetter, börjar samla på oss några stycken nu och funderar på vad jag ska göra med dem. Känner mig för gammal att hänga dem på väggen som man gjorde då man var liten. Tips?
 
Lägger in lite bilder från i kväll då vi red nere på banan och bara hade roligt i solen :)
 
 
Shaman och grannarna är ute och kvällsprommenerar då matte hämtar kameran.

Skalman som bara måste flumma till det på bild ;)
Team S

Kvällsmöte.

Måste verkligen öva på min sits över hindret.


Hujja, ingen vidare bra sits där inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback