Sommar!!

Med lite sämre väder förra veckan har sommaren hittat tillbaka till oss. Solen lyser och det är varmt. Man ska ju inte klaga men det är nästan för varmt för att rida. Får bli sent på kvällen eller på morgonen. Är tyvärr ändå varmt i ridhuset. Utebanan är under all kritik. Stenhård. Så tråkigt att man inte kan vara ute då det är sommar, man är inne nog mycket på vintern känns det som. Nåja vi anstränger oss inte allt för mycket. Känns som en riktigt slö sommar. Det var verkligen länge sedan vi hade det bortsett från förra sommaren då Shaman var i gips. Men annars har det varit tävlingar och träningar. Så jag tror vi båda behöver det här. 
 
Vi får se hur det blir med tävlingar framöver, jag håller fortfarande på att ta in den nya kunskapen från kursen som förändrade väldigt mycket för både mig och Shaman. Jag fick verkligen ett uppvaknande och nu då jag verkligen tänker på det fungerar det. Jag håller i tygeln, sitter upp och ramar in honom med benen. Han hoppar och han hoppar. Det är helt fantastiskt jag vet inte vad jag ska säga. Det är som att jag hela tiden väntar på att allt ska bli som vanligt igen och det dåliga kommer tillbaka. Vi provade höja räcket och jag tänkte att kanske han stannar. Men i stället så tog han sats och bara flög över. Det var riktigt roligt och då mamma och pappa hade smugit sig upp på läktaren och såg hur fin han är var det extra roligt.  Vi ska ta oss an oxrarna som jag tvekar på och börja jobba med det nu, vår vän ska hjälpa oss då tränaren är på semester. Vi börjar lågt och ser hur det känns.
 
Shaman har varit så go sista dagarna nästan mer än vanligt. Han visar tydligt att jag ska klia honom och han lägger huvudet på min axel och blåser mig i örat. Han vill inte att jag gör annat utan ska ägna mig åt honom. Så sysslorna får vänta helt enkelt.  Nu ska vi njuta av solen och värmen då jag är ledig i helgen :)
 
Hoppas ni alla får en bra helg!!
 
Känns som jag bara väntar att allt ska bli som förr igen med frustration och upp och nergångar.
Jag vill att allt ska bli bra nu :)
Mitt fina gossedjur!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback