Sommarmys och födelsedag

Det har varit riktigt fina sommardagar här äntligen. Sol och värme. Shaman och jag har verkligen njutit och varma kvällar har det varit. Vi har haft den årliga stalltvätten och Shaman och hans vänner har bott i ridhuset som varje år. Tycker han har varit mer rastlös där nu och inte riktigt gillat att vara där.  Men i morgon får vi flytta hem iaf, Idag har vi firat födelsedag och att Shaman varit hos oss i 4 år. Det var så nyss han kom och klev ut där mitt i natten från lastbilen pigg och nyfiken på vart han hade hamnat.  Det har verkligen varit en bergochdalbana för oss. Jag hoppas verkligen det ska bli bra och att allt ska fungera. Vi får ta en dag i taget. Blir det inte att vi kommer vidare i hoppningen får vi bli skogsmullar helt enkelt. Han är en go häst och gör sitt bästa även om han kan tjura ihop och bli lite oschysst. Känns som han inte riktigt ställer upp alla gånger speciellt i hoppningen. Nåja vi får träna o se vart det leder helt enkelt. Idag har regnet öst ner. Valde att ge honom en vilodag så vi gick in i ridhuset. Prommenerade en stund med honom och lät honom vara lös sedan. Tänkte att han skulle rasta sig själv men han gick bara bakom mig och då jag smackade på honom travade han i väg för att sedan komma gående i sakta mak mot mig. Så vi gick in och myste i stället. Känns som att så fort jag vänder ryggen åt honom står han bakom mig och ska se vad jag gör. Nyfiken i en strut är vad han är. Han ska verkligen vara med överallt och ingenstans.
 
Hoppas alla har en trevlig dag trots detta regnrusk!!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback