Pay and jump

På fredagen var det dags för våran träningstävling. Tanken var att jag skulle rida 1 meter och debutera 110 cm. Shaman gick riktigt bra inne på banan och vi fick en riktigt  bra runda på metern. Enda var att jag tvekade på sista hindret som var en trippelbarr. Men vi tog om det och han hoppade fint. Debuten på 110 cm vart si så där då jag inte riktigt vågade galoppera på framåt men jag provade lätta av i tygeln och han kunde få i gång galoppen igen och då gick det bra. Vi fick någon rivning och ett stopp då jag satte honom i botten mot en grind som låg på 115cm men vi tog om det och han hoppade fint. Fick ändå en hyfsad runda så jag är ändå nöjd. Nu är det bara träna vidare och våga hitta galoppen även här och inte släppa tygeln just i avsprånget så han stannar. Skärpning ryttaren!! Men han ställde verkligen upp och gjorde sitt bästa så nu måste bara jag också skärpa mig.
 
Vi har haft ponnytävlingar under helgen så all tid har gått dit och Shaman har fått vila. Tog oss en kvällsprommenad på lördagskvällen med gräsätning. Är verkligen riktigt trist att det är så få tävlingar här uppe. Är nog bara ett fåtal kvar och det känns inte så lockande att köra flera timmar för en tävling. Ska se om jag kan ordna lite träningstävlingar och klubbhoppningar på hemmaplan under sommaren. 
 
Nu väntar en veckas träning och helgen avslutas med tävling i Boden där planen är att jobba vidare på meterrundorna och även starta en 110cm med skalman.



Vår debut i 110cm

Kvällspromenad med snoddas


Gräsätning och vår utebana i bakgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback