Sommarledigt

Tanken var att vi skulle tävla hemma i går och det gjorde vi, 110cm och Älvsbyn idag men då Shaman inte alls ville gå framåt inne på banan så valde jag att stryka oss. Han hoppade hyfsat på framhoppningen men han hade inte den där bjudningen och trycket i bakkärran. Han hoppade första hindret snäll som han var och dammade i bakbommen så stöd o bom flög. Sen fick jag inte honom att gå framåt, han hade ingen bjudning och ville inte alls. Jag försökte verkligen peppa honom och göra allt för honom men han ville inte. Han ställde sig på bakbenen vilket han sällan gör förutom då nått inte är bra. Så jag valde att sänka till metern och bara låta honom galoppera och få bra språng. Tur det var klubbtävling och min gamla goa ridlärare. Valde att inte åka på nästa tävling och i stället blir det sommarledigt.
 
Sen blir det att hoppa lite lägre och inte bara köra på som vi gjort. Det är lätt att glömma då det går bra då vill man mer än att då ta det lite lugnt. Vi ska prova tävla lite lägre klasser ena dagen och ha lite lekrundor och sen nästa dag ta den högre och se om det blir någon skillnad. Red på pelhamet vilket jag inte skulle ha gjort då det var inne då Shaman blir för tillbaka på det och jag hade svårt att hitta stödet så pesoat nästa gång. Så bara utetävling med facit i hand.
 
Hoppas alla har en bra helg!!

Han tyckte jag kunde flytta mig så han kunde fortsätta äta sitt gräs😄


Dagens trams, myggmedel på men det skulle protesteras först.


Vi får ta ett steg tillbaka och se om det hjälper. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback