Hopp och skutt

Idag var  det betydligt mindre vårväder än igår. Det har snöat av och till under dagen så det var lite tråkigt. Var så himla fint i går. Nåja idag var det markarbete på schemat och jag behöver verkligen träna sits, vart jag håller handen och hälarna. Nöta och åter nöta känns det som. Valde att rida på vanliga bettet då vi inte hade så mkt bana eller så. Shaman var så klart nöjd. Lite stark av och till och han drog mig lite ur sadeln både i kurvorna och upp mot hinder och jag bara åkte lite kändes det som. Sen fick jag verkligen tänka på att inte låta honom dra mig framåt och då gick det bättre. Han hoppade riktigt fint. Han tyckte det var riktigt roligt och skuttade glatt på över allt som heter hinder. Vi höjde lite men det kändes ändå lite lågt och Shaman hoppade och hoppade. Till sist slutade det på  110cm på planket. Kändes riktigt roligt att jag vågade och inte hade den där osäkerheten. Shaman bara flög över. Oj så roligt!! Nu är nästa steg oxrarna och sen lägga ihop allt till en bana så jag vågar och hittar ridningen även där.
 
Har haft besök av en kär gammal vän till oss som kommit ut både igår och idag för att hälsa på. Så klart lovade jag att inte hoppa så högt då hon var med eftersom hon tycker det är lite obehagligt men det gick ju så bra så vi bara höjde. Både jag och min kamrat lovade att vi inte skulle ramla av och det höll vi ;)
 
Vart mkt godis, klapp och lite mer godis till finaste pållen som verkligen kämpar och ger allt :) Han har verkligen blivit så fin och positiv i ridningen. Känns verkligen som vi samarbetar nu och hjälps åt :) Känslan har återvänt och allt känns riktigt bra igen.
 
Nu ska jag se ponnyakuten och krypa upp med en tekopp i soffhörnet. I morgon väntar stalljouren så det blir till att kliva upp i ottan :(
 
Trevlig söndag!!
 
 


Avslutar på 110 cm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback