Ännu ett mål att nå

Vi har njutit av riktig sommarvärme senaste dagarna. Jag och Shaman har gjort lite av varje. Vilat, ridit, och vilat. Jag har haft helgpass på Jourcentralen under helgen och då har Shaman varit med mormor och grannen F. Igår var jag ledig så jag passade på att släpa fram lite hinder nere på banan för att träna lite extra på läxan vår tränare gett oss. Då jag omedvetet spänner mig mot oxrar så lade jag bara oxrar. Två st som jag hade syfte att träna på anridning mot dem. Jag övade först på låg nivå för att sedan höja lite på slutet och allt gick bra. Jag fick lite dåliga vägar från början men tänkte till och då vart allt genast bättre. Shaman var verkligen positiv. Han hoppade riktigt bra och stannade inte en enda gång. Jag vet att jag kan ha tvekat själv men då bara fortsatte jag som vanligt och då lyssnade han och gjorde sin del av uppgiften. Tycker vi löste det riktigt bra.
 
Idag har vi vilat och bara varit. Det kan också behövas emellanåt. Nu blir det träning i morgon och sedan lite finlir inför helgens tävling. Vill verkligen försöka rida en bra runda så jag kan med gott samvete starta en högre klass nästa vecka. Det är ett mål vi nästan nådde förra året men stoppades av Shamans skada. Jag vet att det är jag som är bromsklossen men det känns som målet närmar sig med stormsteg. Det är lite blandade känslor men jag känner mig redo. Då det är på hemmaplan känns det bra att vår tränare kommer att finnas på plats och kan hjälpa oss.  Hoppas värmen håller i sig nu!!
 
Lägger in lite kort från gårdagens sommardag med ridning då det är som roligast :)

Finaste killen!!


Hoppla😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback