Bortamatch

I helgen var det dags för oss och våra vänner att rulla ner till Skellefteå för hopptävling i dagarna två. Shaman vart riktigt glad då han fick åka transport och gick in själv. Det är så skönt att ha en häst som bara går på transporten. Nackdelen är att han inte går in om han inte ser någon i familjen oavsett om jag har kompisar som träffat honom flera gånger. Nej säger han o står o väntar snällt till vi kommer.
 
Första klassen var 90 cm. Shaman var riktigt fin men jag höll honom lite mer tillbaka och hade samlad galopp. Jag hade kunnat galoppera på lite till. Men jag fick bra språng och vi var felfria och fick rosett.
 
Andra klassen 100cm hoppade han riktigt bra på. Jag tappade benen upp mot en oxer ur sväng och höll tillbaka honom så han var i backläge och kunde då inte hoppa. Ett pet i kombinationen då vi även där tappade galoppen.
 
Tredje klassen var 95 cm och där fick vi en kanonrunda dock vart jag för ivrig och svängde för snävt så Shaman kunde inte alls hoppa. Men sen gick det bra.
 
Jag är så nöjd med honom, han har skött sig riktigt bra och hoppat fina språng helgen igenom. Allt har varit ryttarmissar. Var riktigt upprörd på framridningen då en kvinna red över oss nästan. Vi hade ett hinder och en mötande häst och hon skulle pressa sig mellan oss och väggen. Shaman vart riktigt sur, en sån gång är det synd att han inte slänger ut en spark. Det gick bra som tur var men sedan var det en som galopperade upp i röven på honom och då hoppade han iväg. Idioter!! Även det gick bra och vi kunde snabbt fokusera på det vi skulle göra.
 
Han har kunnat vila och sova då vi varit iväg, han var väldigt mattig på söndagen så fort jag lämnade honom och gnäggade och sparkade i dörren. Han vill hela tiden vara med och se vad som händer den lilla pajasen.
 
Nu ser vi framemot mer träning och tävlingar under våren och sommaren!!

Team S på tävling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback