Luftfärd och tjurighet

Träning inför tävling då. Vad ska jag säga. Det brukar oftast inte gå så bra och det gjorde det inte heller. Jag vet inte egentligen vad som hände. Hade väl egentligen inte någon dålig känsla men snarare dålig ridning. Ramlar lätt tillbaka i gamla mönster men ändå inte allra värst kändes det som. Kanske Shaman hade en sämre dag, jag vet inte. Han var inte på humör iaf. Fick inte några direkt bra språng. Många stopp, då vi höjde oxern tvärnitade han och backade av. Han ville inte framåt. Både jag och min tränare står frågandes varför han gör så här. Kan det vara att jag omedvetet spänner mig, överför min tveksamhet på honom? Samtidigt så har han hoppat högt innan mig. Han kan och det vet vi. Men hur pass kinkig är han. Var det ponnyskallen som slog in. Jag vet inte. Jag känner mig ganska less nu på att det här problemen återkommer regelbundet även om det är längre mellan gångerna nu. Förr höll han på ofta så här. Då min tränare rider så gör han inte så här eller inte i lika stor utsträckning.  Jag åkte så klart in i oxern då han höll på med sitt stoppande. Landade dock på fötter. Efter det vart det bara skitdålig flängridning. Kändes som all känsla försvan och jag fick verkligen sparka till honom för att han skulle skärpa sig. Jag bromsade så klart i handen och allt vart bara dåligt.
 
Nåja nya tag och kämpa vidare. Tävling i helgen men känns inte så lockande då han gjorde så här. Nåja vi får se vad som blir, känns som 110 cm debuden är jävligt långt borta nu!!
 
 

















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback