Plötsligt händer det

Efter förra veckans fiasko så blev det ett riktigt bra pass igår när vi hade hoppträning. Jag märker att vi slarvat med dressyren och därför vart det ett regält pass på tisdag. Shaman var stretig och gjorde tvärtom som jag sa. Till sist vart jag riktigt arg på honom och sa till på skarpen och sen diskuterade vi inte mer. Han jobbade på riktigt fint sista delen av passet och sen gick vi in. 

Igår var det dags då för sista träningen innan pay and jumpen. Red fram på slingan och jobbade honom på backen innan vi började. De hade vattnat banan så det låg slangar lite varstans och så klart hoppade han över dem och trodde det var bommar. Vi var riktigt samspelta och avslappnade så allt bara flöt och vips hade vi hoppat lite högre utan att fundera. Tänkte på att hålla stilla handen och då jag gjort något med tygeln att komma tillbaka i ursprungsläget. Inte ratta utan bara stilla. Fick riktigt bra språng hela tiden. Shaman var så himla duktig så vi bestämde att prova en 110 cm på fredag. Det kommer bli spännande, nervöst och roligt. Jag ska verkligen göra allt för att hålla ridningen i styr. 

Vart lite bilder också igår som jag bjuder på. Känns som att det är samma hinder men höjden ändras ju längre tiden går 😀













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback